מעצר שווא

המשטרה תפצה את העבריין עמיר מולנר

עמיר מולנר יקבל עשרת אלפים שקל כפיצוי על מעצר השווא שלו לפני כמה חודשים. מולנר תבע את המשטרה בסך 2.5 מיליון ש"ח אך הגיע לפשרה עם פרקליטי המשטרה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
עמיר מולנר בבית המשפט, ארכיון (צילום: פלאש 90)

עמיר מולנר שוב הביך את המשטרה שנאלצה לפצות אותו ב-10,000 שקלים על מעצר שווא. העבריין מולנר נעצר על-ידי המשטרה בחשד שלא הזדהה. הבוקר (רביעי) אישר בית משפט השלום בתל אביב את הסדר הפשרה.

על פי הדיווח ב-ynet, בהסדר הוסכם כי "המשטרה תפצה את האזרח בסך של 10,000 שקלים". בכתב התביעה על סך שני מיליון שקלים וחצי, נטען כי משטרת ישראל עצרה את מולנר מעצר שווא ושללה ממנו זכויות בסיסיות כשמולנר ביקש לגשת לחדר השירותים וסורב על ידי השוטרים. מולנר הביך את המשטרה כשהציג צילומי מצלמות אבטחה המוכיחים כי השוטרים לא דיברו אמת בבית המשפט וכי הזדהה בפניהם.

בתגובה מסרה המשטרה באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב "כי המדינה סבורה שהמשטרה פעלה כדין וכי לא הייתה שום הצדקה למעשיו של האזרח בתחנת המשטרה בעת מעצרו. אך יחד עם זאת, לאור המלצת בית המשפט ולנוכח הסכנה שבחשיפת מידע, שיטות ואמצעים, הוחלט על-ידי הפרקליטות והמשטרה שבאיזון הכולל ולאור סכום הפשרה הנמוך, האינטרס הציבורי הוא לסיים את ניהול התיק במסגרת הליך פשרה כאמור".

זו הפעם השנייה שמולנר מנצח את המשטרה בבית המשפט. לפני כמה חודשים זוכה מכתב אישום על הכשלת שוטר. מולנר הואשם אז בסעיף של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו לאחר שלא פתח לשוטרים את דלת ביתו.

אלא שמולנר, ראש ארגון פשע המוגדר כיעד מודיעיני מרכזי של המשטרה, החליט לצאת למאבק משפטי ולהוכיח כי המשטרה "סתם רודפת אותו". בניגוד למקובל, הוא החליט לייצג את עצמו ולא להשתמש בשירותיו של עו"ד. במשפט הציג מולנר תיעוד חלקי ממצלמת אבטחה שהוחרמה. מולנר טען כי הדפיקות על דלתו לא נמשכו יותר משעה, כפי שטענו השוטרים, אלא כחצי שעה ולסירוגין.

עו"ד רונן רבי שייצג את מולנר: "האינטרס הציבורי לחשוף הטרדת אזרחים על ידי משטרת ישראל הוא מהמעלה הראשונה ואף מעוגן בחוק יסוד, זה גם האינטרס של המשטרה לעקור עשבים שוטים משורותיה. לא רבים האזרחים שיש בהם את העוז לעמוד מול גוף כמו משטרת ישראל. אני מצר על כך שמח"ש, משיקוליה היא, לא ביצעה בדיקה מעמיקה באשר לנסיבות האירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר