"ההתבוללות - בעיה קשה מאוד"

רבה של אנגליה: מאות אלפי מתגיירים בעולם - אינם יהודים

הרב אפרים מירוויס, רבה של אנגליה, מספר בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' על בעיית ההתבוללות ודרכי ההתמודדות עמה ומצר על כך שיש מאות אלפי מתגיירים שאינם יהודים לפי ההלכה • צפו (חדשות)

ישי כהן, מונקו | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

300 אלף יהודים חיים ברחבי אנגליה, רובם משתייכים לאורתודוקסים. אך עם זאת במדינה סובלים מהתבוללות ומגיורים רפורמים, ודווקא נושא האנטישמיות החל לרדת משמעותית. רבה הראשי של אנגליה הגאון רבי אפרים מירוויס בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" מספר על התפקיד, ההתמודדות ומתריע מפני הגיורים.

בפתח הראיון - אותו קיימנו במונקו שם מתכנסת בימים אלו ועידת רבני אירופה - מדבר הרב הראשי לאנגליה על תופעת ההתבוללות: "זאת איננה בעיה חדשה, בעיה קשה מאוד, אנחנו חייבים לעסוק בחינוך. הרי החינוך זה הפתרון היחידי נגד ההתבוללות".

אתם סובלים מהרפורמים?

"זה בכל העולם, יש סוגים שונים של יהודים. אצלנו ב"ה האורתודוקסים הם הריבוי, לפי הסקר האחרון, רק לפני חצי שנה - 70 אחוז מהיהודים החברים בבתי כנסיות בבריטניה, הם חברים של בתי הכנסת האורתודוקסים, זאת אומרת שהרוב איתנו".

"אנחנו מסתדרים יפה גם עם האחרים, זה מאוד חשוב האחדות", מדגיש הרב מירוויס.

מה שקורה בארץ משפיע גם עליכם?

"כמובן. כי מציון תצא תורה. הארץ היא המרכז שלנו מכל הבחינות. לכן אנחנו מושפעים מאוד ממה שקורה בארץ".

רבה הראשי של אנגליה בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

בחודשים האחרונים התקשורת באנגליה מדווחת על ירידה באחוזי האנטישמיות במדינה, הרב מירוויס מסרב לדבר על הנושא ואומר: "נכון שמדברים הרבה, זאת בעיה רצינית. אני אבחר עכשיו לא לדבר על האנטישמיות, אנחנו יושבים ברגע זה במונקו, באירופה, בכל מקום שאני מבקר אני רואה ניסים ונפלאות, מרכזי יהדות חזקים...".

נושא נוסף שמעסיק אותנו בארץ הוא נושא הגיורים, שגורם להתבוללות לא פחות מנושאים אחרים...

"זה חשוב בשבילנו שכל מי שמתגייר ליהדות שידע שהגיור שלהם יתקבל על פי כולם, אחרת בשביל מה הם עושים את זה? חשוב בשבילנו שסטנדרט של הגיור שיהיה בערך אותו דבר בכל העולם בכדי שכל הגרים יתקבלו.

"חבל מאוד שיש היום מאות אלפי בני אדם שלפי כמה הם יהודים - ולפי ההלכה הם לא יהודים", אומר הרב הראשי של אנגליה.

הרב אפרים מירוויס

על הקשר עם הרבנות הראשית בישראל אומר הרב מרוויס: "אנחנו עובדים הרבה עם הרבנים בארץ ישראל, אני יחד עם בית הדין שלנו. גם הרב לאו וגם הרב יצחק יוסף ביקרו אצלנו בלונדון, חשוב מאוד שיהיה קשר חשוב מאוד".

בסיום הראיון דיברנו עם רבה הראשי של אנגליה על יהודים שהסבים שלהם התנצרו מחשש מהנאצים ימ"ש והיום הם חיים כגויים. הרב העלה סיפור מרגש על סטודנט שישב ללמוד באוניברסיטה וסיפר לחברו שהוא חצי יהודי מאחר ואמו יהודייה, חברו הסביר לו שהוא יהודי מלא וזה החל להתקרב לדת והיום הוא אחד מהרבנים הבכירים בלונדון.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר