בלעדי

לאחר עשרות שעות - הבעל העקשן נתן גט

במדור עגונות של בתי הדין חגגו היום את סיומו של אחד הסיפורים הקשים. הבעל המעגן, שאף ישב בכלא במשך שנה בשל סירובו לגרש את אשתו - הסכים לבסוף לתת גט (חרדים)

(צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

עשרות שעות השקעה הגיעו היום (חמישי) לסיומן המוצלח בטקס נתינת גט בבית הדין בירושלים. מדובר באדם שסירב לתת גט לאשתו הצעירה במשך כארבע שנים והוא אף הוכנס לכלא בשל כך. "הוא ישב שנה בכלא אבל לא היה נראה שמשהו יכול לשנות את דעתו. מדובר בעקשן גדול, היה נראה שכל יום המצב נהיה קשה יותר כי הוא מתרגל לחיים בין הסורגים", מספר ל'כיכר השבת' הרב אליהו מימון ראש מדור עגונות בבתי הדין.

במדור עגונות גייסו פסיכולוג שישב עם הבעל המעגן ואשתו עשרות שעות במטרה לנסות לרככו ואכן לאחר שבועות ארוכים של שיחות הוא הובא לבית הדין באשקלון של האב"ד הרב ישי בוכריס שקיים כמה דיונים והפעיל לחצים כבדים על שני הצדדים להגיע להסכמות כדי לסיים את הסאגה.

כחלק מההבנות שבין הדין קידם שוחרר הבעל המעגן בהסכמת האישה בערב פסח כאשר הוריו נתנו ערבויות לכך שיתייצב בכל הדיונים. הבעל התחייב לתת גט תוך 3 חודשים בהן היו אמורים הצדדים להגיע להסכמות על הנושאים השונים השנויים במחלוקת.

"מדובר היה באדם שהיו לו חובות גדולים בעקבות עסק כושל שהקים והוא כל הזמן אמר שבכל מקרה הוא ישב בכלא או בגלל האישה או בגלל החובות כך שהכלא לא מאיים עליו ולכן גייסנו לעניין את עו"ד משה קרו שהתנדב לסייע לו כדי לפתור את הבעיה של החובות ולהגיע להסכמות עם אשתו", מספר הרב מימון.

עו"ד קרו השקיע בסיפור שעות רבות, "קרו עשה פשוט עבודה נהדרת וזה היה לא פשוט בכלל, היה כבר כמה נקודות שחשבנו שזה עומד להתרסק והוא חוזר לכלא. מדובר באישה צעירה והיה חשש כבד שאין לו מה להפסיד בגלל החובות", מספר הרב מימון.

כאמור, לאחר מאמצים רבים הגיע היום הסיפור של הבעל העקשן לסיומו והבעל שחרר את אשתו מעגינותה בבית הדין בירושלים בראשותו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

גורם בבתי הדין מסר כי הסיפור מלמד כי לא תמיד הכלא הוא הפתרון והוא מה שעוזר בכדי להגיע לגט המיוחל. היציאה מהכלא במקרה הזה, ושינוי החשיבה וההרגלים זה מה ששבר את המחסום והביאה לתוצאה הסופית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר