בורחים ממשבר קואליציוני

הפתרון נמצא? הרכבת תצמצם את חילולי השבת הקרובה

לאחר שיחות ארוכות הוחלט כי עבודות רכבת ישראל בשבת הקרובה - יצומצמו משמעותית, זאת בשל המשבר שנוצר עם השר ליצמן. בנוסף, הרכבת תעביר תוכנית עבודה לצמצום חילולי השבת (בארץ)

ליצמן ונתניהו על רקע מסילת הרכבת (צילום: Eyal Margolin/Jini, הדס פרוש - פלאש 90)

העבודות ברכבת ישראל בשבת הקרובה יצומצמו משמעותית, כך הוחלט הבוקר (חמישי) בתוך שיחות ארוכות שנמשכו במהלך הלילה והבוקר, זאת כדי למנוע משבר קואליציוני חריף, לאור איומיו של שר הבריאות יעקב ליצמן, כך דווח ב-ynet.

למגעים שנערכו היו שותפים החרדים מחד, ומאידך - לשכת רה"מ, שר העבודה חיים כץ ורכבת ישראל.

בנוסף, הנהלת הרכבת התבקשה להעביר אל השר חיים כץ תוכנית עבודה חדשה שתכלול צמצום משמעותי של העבודות בשבת. כמו כן הנהלת רכבת ישראל התבקשה לפרט מראש על העבודות שנחשבות פיקוח נפש ובלעדיהן תגרם פגיעה לנוסעים.

אמש, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו פגישה בלשכתו בנושא, בהשתתפות השרים ליצמן, חיים כץ, ישראל כץ ויריב לוין, וסיכם כי יתגבש פתרון שישמור על השבת ולא יפגע בציבור. לאחר מכן נועד השר חיים כץ עם נציגי הרכבת.

הבוקר, הבהיר שר הבריאות יעקב ליצמן בראיון לגלי צה"ל כי מדובר במשבר אמיתי."אני הולך עם השבת עד הסוף. אם יהיה חילול שבת אני אתפטר". לעיצמן הבהיר כי אינו מעוניין בבחירות, "אני מקווה שהמצב ייפתר - לא רוצה חילול שבת ולא רוצה בחירות" והסביר כי "זה חלק מההסכם הקואליציוני ואני דורש שיקיימו אותו".

ליצמן התייחס לדיווחים על חילוקי הדעות מול חברו למפלגה ח"כ משה גפני ומול יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ואמר כי "אני שומע על חברי מפלגות חרדיות שהם לא איתי - אני לא מכיר את זה. אריה דרעי רצה להוציא הודעה אתמול שזה לא נכון שהוא לא איתי. אני מניח שגפני גם איתי".

השר דרעי צייץ הבוקר הודעה בנושא וכתב כי "כשפוליטיקאים פוגעים בשבת ומתנשאים על הנלחמים עליה, הם מזלזלים ברוב נשות ישראל שמקפידות על הדלקת נרות שבת ואכפת להן מקדושתה. הם גם מתעמרים בעובדים שנאלצים לעבוד בשבת, במקום לנוח עם משפחתם יום אחד בשבוע. בושה".

מנגד, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן איים הבוקר כי הם לא ייכנעו. בראיון ל'חדשות הבוקר' בערוץ 12, אמר ביטן כי "לא נסכים להפסיק את העבודות ברכבת כמו שדורש השר יעקב ליצמן".

"ננסה למצוא פשרה אבל זה יכול להפוך למשבר אמיתי", איים ביטן, "אי אפשר לנהל ככה קואליציה. החרדים קיבלו הרבה בממשלה הזו, לא נעמוד דום כל פעם שיש להם בעיה. נמצא פתרון אבל זה לא יקרה מהיום למחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר