לאחר 37 נשים

הרודן הקשיש התפטר תמורת חסינות בארצו

רוברט מוגאבה התפטר השבוע מתפקידו כשליט זימבבואה לאחר 37 שנים בתפקיד. מוגאבה בן ה-93 התעקש להישאר בארצו וזה היה התנאי הראשי שלו לפרישה מתפקידו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רוברט מוגבאה שליטה המודח של זימבבואה (צילום: שאטרסטוק)

הטלטלות בזימבבואה האפריקאית בעיצומן: נשיא זימבבואה לשעבר הרודן רוברט מוגאבה קיבל חסינות מפני תביעה וערובה לכך שביטחונו יישמר בארץ הולדתו. כך עולה מהעסקה שהושגה כתנאי להתפטרותו השבוע של מוגאבה בן ה-93 מתפקידו.

השליט האפריקאי שלט במדינה ביד רמה במשך 37 שנה וביום שלישי התפטר מתפקידו לאחר שהצבא ביצע הפיכה והשתלט על השלטון ומפלגת השלטון בראשתו של מוגאבה הפנתה לו עורף ובעצם הדיחה אותו, את אשתו שהתמנתה לאחרונה ליורשתו ובכירים אחרים.

את מקומו של מוגאבה ימלא אמרסון מנאנגאגווה ה"צעיר" בן ה-75, סגן הנשיא שהודח על ידי מוגאבה ויצא לגלות, הוא יושבע ביום שישי לנשיא החדש של המדינה האפריקנית.

מקור בממשלת זימבבואה אמר שמוגאבה אמר לנושאים ונותנים עם הצבא שהוא רוצה למות בזימבבואה ושאין לו שום תוכנית לחיות בגלות. לדברי המקור, מוגאבה היה מאוד רגשן בנושא הזה והתעקש עליו. "היה לו מאוד חשוב שתובטח לו הגנה אם יישאר בארצו, אף שזה לא יעצור אותו מלנסוע לחו"ל כשירצה לעשות זאת או כשיצרך לעשות זאת", אמר המקור.

כאמור, נפילתו המהירה של מוגאבה מהשלטון בשבוע האחרון החלה בעקבות מאבק הירושה על כיסאו. לאחר שהדיח את סגנו מהתפקיד, סומנה רעייתו הצעירה יחסית של הרודן, גרייס מוגאבה, כיורשתו. אלא שבמפלגת השלטון של זימבבואה ZANU-PF ובכלל בקרב הציבור בזימבבואה לא רחשו חיבה יתרה לגברת הראשונה שנודעה באורח חיים ראוותני ולפני זמן מה אף הואשמה שתקפה דוגמנית בבית מלון בדרום אפריקה.

סגן הנשיא שהודח גייס לשם כך את חבריו בצבא שמיהרו להתייצב לימינו וגרמו להתפטרותו של הרודן הקשיש.

במכתב ההתפטרות הרשמי שלו ביום שלישי כתב מוגאבה: "אני, רוברט גבריאל מוגאבה, מגיש באופן רשמי את התפטרותי מתפקידי כנשיא זימבבואה, והיא נכנסת לתוקף באופן מיידי. התפטרתי כדי לאפשר העברה מהירה וחלקה של השלטון". יו"ר הפרלמנט הקריא את המכתב במהלך הישיבה.

מיד עם ההכרזה על התפטרות מוגאבה פרצו חגיגות בפרלמנט, וחוגגים בבירה הרארה ירו באוויר לאות שמחה. אלפי מפגינים נגד מוגאבה הניפו כרזות שבהן נראתה תמונתו של מפקד הצבא צ'יוונגה, שנתפש כמוביל המהלך להדחתו של מוגאבה וכזה שהביא לסיומן את שנות שלטונו הארוכות של הדיקטטור האפריקאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר