תקפה את הרפורמים

נתניהו שוקל לפטר את ציפי חוטובלי ממשרד החוץ

כסאה של חברת הכנסת מהליכוד ציפי חוטובלי, כסגנית שר החוץ, בסכנה: נתניהו, המשמש גם כשר החוץ, שוקל לפטר אותה בעקבות מתקפותיה על הרפורמים בארה"ב (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריה מעוררי הסערה של חוטובלי (צילום: מתוך ערוץ i24NEWS‏, חדשות 2)

בעקבות דבריה של סגנית שר החוץ ציפי חוטובולי כי הרפורמים לא מבינים את מורכבות המצב בישראל כי לרובם אין ילדים המשרתים כחיילים, שקל ראש הממשלה לפטר אותה מתפקידה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחוטובלי היא סגניתה מאחר והוא משמש גם בתפקיד שר החוץ, בדק בשעות האחרונות כיצד הוא יכול לפטר את ציפי חוטובולי באופן חוקי - כך נחשף בחדשות 2.

הודעת פיטורין טרם פורסמה, אך עצם הדיבור על כך וההדלפה המכוונת של זה, נועדו ככל הנראה לשדר לחוטובלי (הליכוד) מצד יו"ר תנועתה: הפסיקי לסבך אותי מול הרפורמים - או שתפוטרי. בעבר כבר נהג נתניהו באופן דומה מול סגן שר, ששקל לפטרו. אז מדובר היה בסגן שר הביטחון דני דנון מסיעתו, לאחר שזה תקף אותו בעיצומו של מבצע צוק איתן בעזה, לפני יותר מ-3 שנים.

כזכור, הסערה החלה לאחר שאתמול אמרה חוטובולי בריאיון לערוץ I24NEWS‏ כי היא יכולה להבין את התרחקותם לאחרונה מישראל של יהודים רבים מהתפוצות, כי "אולי הם צעירים מדי כדי להיזכר מה זה להיות יהודי ללא מדינה יהודית. אני חושבת שהזיכרון שלהם קצר מדי. לפני 70 שנה התרחשה השואה כי לא הייתה מדינה יהודית שהם יכולים ללכת אליה".

"אני חושבת שהנושא האחר הוא שהם לא מבינים את המורכבות של האזור, אנשים שמעולם לא שלחו את ילדיהם להילחם עבור המדינה. לרוב היהודים אין ילדים שמשרתים כחיילים שהולכים למארינס באפגניסטן ובעירק. רובם לא יודעים איך זה מרגיש וזה חלק ממה שישראל עושה", הסבירה ציפי חוטובלי.

חוטובלי ונתניהו, בימים יפים יותר (צילום ארכיון: ליטל פרי, לע״מ)

כבר בבוקר, לאחר תגובות נזעמות שהגיעו מכיוון הרפורמים והקונסרבטיבים - שבעיקר אליהם כוונו דבריה - גינה ראש הממשלה נתניהו את אמירותיה. "יהודי התפוצות יקרים לנו והם חלק בלתי נפרד מעמנו. אין מקום להשתלחות כזאת ודבריה אינם משקפים את עמדתה של מדינת ישראל", נאמר בהודעה רשמית שפרסם.

בראיון המדובר תקפה חוטובלי ישירות את התנהלות הרפורמים והקונסרבטיבים, גם באשר לפרשת 'מתווה הכותל', ואמרה: "הם רוצים לקבל הכרה דרך הנושא של הכותל, והם הופכים נושא דתי, מקום קדוש, לנושא פוליטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר