שעות אחרונות לפני כניסת השבת

"אם תבוצע ולו עבודה אחת בשבת הקרובה - ליצמן יפרוש"

'המודיע', עיתון הבית של שר הבריאות יעקב ליצמן, מפרסם פרטים משיחתו עם ראש הממשלה אמש: "יישרנו איתך קו נגד התאגיד, למרות שזה לא עניין אותנו" טען ליצמן. לקראת התפטרות? (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן ונתניהו. ארכיון (צילום: פלאש 90)

שעות ספורות לקראת כניסת השבת, והמתח הפוליטי סביב השאלה האם אכן יתקיימו עבודות הרכבת בשבת הקרובה ויגרמו לשר יעקב ליצמן להתפטר מתפקידו - מגיע לשיא.

במהלך הפגישה הלילית של השר ליצמן אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהשתתפות השרים חיים כץ ויריב לוין הציב ליצמן דרישה ברורה שלא לקיים עבודות בשבת כלל, זאת כהוראת רבו האדמו"ר מגור.

על פי הדיווח בעיתון הבית של ליצמן, "המודיע": "הדרישה היתה ברורה ונחרצת, שלא לאשר את העבודות כלל. הרב ליצמן הסביר שאין לנו אמון בהנהלת הרכבת, לאור הרקע שהיה בתקופה האחרונה, בהתנהגותה הבוטה כלפי השבת. לכן אין ניתן לסמוך כאשר הם מצביעים על עבודות כלשהן שהן קריטיות כביכול. כי על כן יש לעשות כל מאמץ, כולל דרכים ופתרונות יצירתיים, שעבודות אלו ייעשו בימות החול ולאו דוקא בשבת".

לדברי עיתון הבית של ליצמן, הוא "הסביר כי קיימת לנו אחריות כשותפים בכירים בקואליציה, למנוע את המשך הפגיעה בשבת קודש". עוד ציין העיתון בשם ליצמן כי "במהלך תיפקודנו בקואליציה הזו, יישרנו קו עם דרישות הקואליציה גם בדברים שאין לנו בהם כל ענין ומגע לכאורה. כדוגמה הזכיר את מתקן חולות, הקמת התאגיד, ועוד שלל נושאים שליהדות החרדית אין בהם כל ענין. אך חזקו עלינו שותפותנו הקואליציונית וההסכם הקואליציוני המחייב אותנו להצביע יחד עם הממשלה על פי עמדות הקואליציה וראש הממשלה".

"לכן", טען ליצמן לפי הדיווח בעיתון, "גם לנו כשותפים בכירים בקואליציה ישנם דברים החשובים לנו, הנוגעים לנו עקרונית כמי שאמונים על שמירת צביונה היהודי של המדינה. בשם חובת שמירת הערכים היהודיים של המדינה, אנו נמצאים בממשלה, משפיעים בתוכה, ובראש ערכים אלה, הערך העליון שמירת שבת קודש".

לדברי פרשנים פולטים, נראה כי בשלב הזה כי השר ליצמן נחוש להתפטר באם תבוצע ולו עבודה אחת במהלך השבת הקרובה.

השאלה הגדולה הינה האם יהיה מדובר במהלך טקטי של פרישה מתפקיד מינסטריאלי בממשלה, זאת על מנת שלא לקחת אחריות לנושא מכורח תפקידו כשר בממשלת ישראל, כאשר במקביל יישאר ליצמן חבר בכיר בקואליציה או שמדובר בתהליך שיגרור אחריו בסופו של דבר גם אם לא באופן מיידי פרישה כללית מקואליציית נתניהו.

שאלה נוספת שעולה, הינה היה והשר ליצמן יפרוש, האם הדבר ישפיע על המפלגות החרדיות ש"ס ודגל התורה, או שמא מדובר יהיה במהלך ציבורי אישי של השר ליצמן בלבד ללא השפעה על שלמות הקואליציה מצד שאר המפלגות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר