מתקפה חסרת תקדים

יורש העצר הסעודי: עלי חמינאי - ההיטלר החדש

"המנהיג העליון של איראן הוא ההיטלר החדש במזרח התיכון", כך, בחריפות חסרת תקדים, תוקף כעת מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי, את מנהיג איראן עלי חמינאי (אקטואליה, בעולם)

מוחמד בן סלמאן (צילום: Mazen AlDarrab - CC BY-SA 3.0)

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, מי שמוגדר כאיש החזק ביותר בסעודיה כיום, יוצא במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד מנהיגה העליון של איראן, עלי חמניאי. לדבריו של יורש העצר, שמזכירים יותר נאומים תוקפניים של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "המנהיג העליון של איראן הוא ההיטלר החדש במזרח התיכון".

בראיון לעיתונאי תומס פרידמן ב"ניו יורק טיימס", תקף מוחמד בן סלמאן בחריפות את חמינאי. "למדנו מאירופה שפייסנות לא עובדת. אנחנו לא רוצים שההיטלר החדש באיראן יעשה במזרח התיכון את מה שאירע באירופה".

פרידמן נפגש עם יורש העצר הסעודי בארמון עוג'ה, השוכן מצפון לריאד. השיחה בין השניים התקיימה באנגלית, ונכחו בה גם הנסיך חאלד, שגרירה סעודיה החדש בארצות הברית, כמו גם בכירים נוספים בסעודיה.

לצד ההתייחסות החריפה לאיראן, יורש העצר לא התייחס במהלך הראיון לישראל, שנושא מערכת היחסים בינה ובין סעודיה עלה לא פעם בחודשים האחרונים. בנוסף, יורש העצר סירב להתייחס להתפטרות ראש ממשלת לבנון סעד אל חרירי והחזרה בו ממנה, והסתפק בציון כי אל-חרירי לא יספק עוד חותמת לממשלת לבנון שנשלטת על ידי חיזבאללה.

טראמפ בסעודיה. השנה (ארכיון)

בן סלמאן התייחס לשחיתות בממלכה וכשלונות המאבק בה עד כה: "המדינה שלנו סבלה רבות משחיתות משנות השמונים ועד היום. לפי חישובי המומחים שלנו, בערך 10 אחוזים מכל ההוצאה הממשלתית נשאבה מדי שנה עקב השחיתות, מהרמות הגבוהות ועד למטה. במשך השנים הממשלה פתחה ביותר מפעם אחת ב'מלחמה נגד השחיתות', אבל כולן כשלו. למה? כי הן החלו מלמטה למעלה".

"אל תכתוב שאנחנו 'מפרשים מחדש' את האיסלאם" ביקש בן סלמאן מפרידמן, המראיין. "אנחנו מחזירים אותו לשורשיו והכלים הכי טובים שלנו הם החיים בסעודיה עד 1979". יורש העצר פירט את אורח החיים בסעודיה בעבר: "היו תיאטראות, היה עירוב בין נשים לגברים והיה כבוד ליהודים ולנוצרים בסעודיה. השופטת הראשונה במדינה הייתה אישה. אז הנביא לא היה מוסלמי?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר