עדויות מהשטח

לא פיקוח נפש: הרכבת חיללה את השבת בעבודות רגילות

ברכבת ישראל החליטו במפגיע לחלל את השבת בעבודות בקו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים, קו שייפתח רק בעוד כמה חודשים ואין שום סיבה לחלל את השבת בעבודות עליו (חדשות בארץ)

קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב (גידי אבינרי, פלאש 90)

צוותים של רכבת ישראל ביצעו במהלך השבת את עבודות התשתית והתחזוקה שאושרו לשבת הנוכחית על ידי שר העבודה והרווחה, חיים כץ, זאת על פי עדויות של עיתונאים שבדקו את הנושא. זאת, בזמן שאתמול (ו') הודיע שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי יתפטר מחר מהממשלה אם העבודות יבוצעו בשבת, בהנחיית האדמו"ר מגור וכך כנראה יעשה מחר.

ברכבת החליטו ככל הנראה בחסות הדרג הממשלתי "לצפצף" ולעבוד כרגיל גם בעבודות שבירור אינן קשורות לפיקוח נפש לפי כל שיטה אפשרית ולא ניתן לתרץ את עשייתן במהלך השבת תוך כדי חילולה.

כזכור, ליצמן התרעם במיוחד על הסיכום בין כץ לרכבת ולפיו יבוצעו גם עבודות שלא הוגדרו כ"הכרחיות לפי פיקוח נפש", או בפועל, עבודות שביצוען בימי חול לא יצריך עצירה של תנועת הרכבות. בין השאר מדובר בעבודות שמתבצעות כרגע בקו הרכבת המהיר לירושלים שייפתח בשנה הבאה ואין שום סיבה לעשותן במהלך השבת.

על פי הדיווח בדה מרקר, הוצע לליצמן מתווה לפתרון משבר הרכבת בשבת, מתווה שאותו מסרב ליצמן לקבל. על פי המתווה, עבודות הרכבת בשבת יצומצמו מכ-12 נקודות עבודה לכארבע נקודות בלבד. עם זאת, בין כץ לרכבת הוסכם כי העבודות החשובות ביותר של הרכבת יתבצעו בשבת - ולא יועברו לימי חול באופן שיגרור פגיעה בתנועת הרכבות למרות שברור שלא מדובר בפיקוח נפש כפי שמנסים להציג זאת.

על פי הדיווחים, בניסיון לרצות את שר הבריאות יעקב ליצמן המאיים כאמור להתפטר, יקדם רה"מ בנימין נתניהו כבר מחר את אישורן של 2 הצעות חוק: "חוק המרכולים", והצעת חוק שתאפשר לשר הרווחה להתחשב בשיקולי מסורת בבואו לתת היתר עבודה בשבת.

חוק המרכולים הוגש בידי קבוצת ח"כים בראשות יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), והוא יסמיך את שר הפנים לבטל חוקי עזר עירוניים. בכך מבקש גפני לאפשר לשר הפנים אריה דרעי מש"ס לבטל את החלטת עיריית תל אביב מ-2014 בחוק העזר לפתיחת מרכולים בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר