משבר חילולי השבת

גואטה: יש רושם שמשבר השבת הוא קנוניה עם גדעון סער

ח"כ לשעבר יגאל גואטה אומר כי עושה רושם שמאחורי משבר השבת בממשלת נתניהו יש קנוניה פוליטית של גדעון סער והשרים ישראל כץ וחיים כץ • גדעון סער בתגובה: "מגוחך" (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גדעון סער וגואטה (ארכיון. צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

האם משבר השבת הוא קנוניה פוליטית בתוך הליכוד? לטענת ח"כ לשעבר יגאל גואטה, כנראה שהתשובה חיובית, אלא שגדעון סער מכחיש זאת בתוקף.

בראיון לאיילה חסון ב-103 FM, טען הבוקר (ראשון) גואטה כי "עושה רושם שמשבר השבת היא קנוניה של השר חיים כץ השר ישראל כץ וגדעון סער".

בראיון בגלי צה"ל הוסיף גואטה לטעון כי מדובר בקנוניה פוליטית שנועדה להפיל את ראש הממשלה נתניהו. גואטה האשים גם את השר חיים כץ שלא פעל די ברצינות על מנת למנוע את המשבר ולפתור אותו אחרי שנוצר ואמר כי היתה פה אוזלת יד כי חילולי השבת התרחבו.

העיתונאי חיים לוינסון שהגיש את התוכנית אמר כי הוא מתפלא לקבל מדוברו של סער הודעות גם בשם קואליציית שבת שוויון.

גדעון סער אמר בתגובה כי "מגוחך ונכון באותה מידה שעמדתי מאחורי התפטרותו של גואטה מהכנסת".

גם בליכוד יש גורמים שמאשימים את סער בבחישה במשבר במטרה להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו.

הרקע לדברים הינם טענות שנשמעו במפלגת השלטון במהלך סוף השבוע לפיהם המשבר אכן נוצר אולי מטעמים עקרוניים אולם לטענתם מי שמלבה את הרוח הגבית להעצמתו הינו השר לשעבר גדעון סער המבקש לרשת את מקומו של ראש הממשלה.

הגורם טען כי סער משתמש במקורבו רועי לחמנוביץ', המכהן כיו"ר "קואליציית שבת שוויון" על מנת להתסיס את הפוליטיקאים החרדים נגד נתניהו תוך שימוש במשבר השבת, אלא שסער ולחמנוביץ' מכחישים זאת בתוקף, וטוענים כי לחמנוביץ' כבר לא משמש כדוברו של סער, תפקיד אותו מילא בחודשים האחרונים.

הבוקר, הגיב לחמנוביץ', כמנכ"ל קואלציית שבת שוויון להתפטרות ליצמן ואמר: "אני פניתי בכתב בשם סוחרים להופיע בפני נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרה"ג שלום כהן שליט"א במטרה להביא בפניו את מצוקת הסוחרים בעקבות פגיעה בשבת כיום מנוחה.

"השר ליצמן הוכיח היום כי הוא מגן השבת עבור מי המבקש לקיים שבת קודש ועבור מי המבקש לנוח ממלאכתו בשבת. אין לי ספק שהשר דרעי וח"כ גפני לא ישנים בשקט כאשר עובדים יהודיים נאלצים לחתום על טופס שהם 'חסרי דת'. תם הזמן לדיבורים. רק ביצור השבת כיום מנוחה ממסחר ומפעולות הרומסות את השבת כסמל העם היהודי ימנעו ממשלה זו להגיע לסוף דרכה. קיימים פתרונות, צריך רק לרצות ליישמן".

מלשכתו של השר חיים כץ נמסר כי "העבודות שאושרו היו הכרח לפיקוח נפש כל טענה אחרת משוללת כל יסוד. בשנה האחרונה פעל השר חיים כץ לשקיפות מול המפלגות החרדיות בדבר חיוניות העבודות ובכך מנע משברים רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר