צרות בצרורות

המבחן של דרעי: הליכוד לא מקדם את חוקי השבת

בזמן שאריה דרעי ומשה גפני מסבירים את הישארותם בממשלה בשל הצורך לחוקק את חוקי השבת, נראה כי בליכוד לא מתחשבים בעמדותיהם ותוקעים את חוקי השבת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי במליאת הכנסת, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שעות לפני שיו"ר ש"ס אריה דרעי היה צפוי להציג לציבור החרדי את ההישג האישי שלו באישור הצעת החוק המקנה לשר הפנים זכויות נרחבות למנוע מרשויות מקומיות לפתוח מרכולים בשבת, וחוק נוסף המחייב את שר העבודה לשקול את 'מסורת ישראל' כחלק ממתן היתר עבודות בשבת, בכירים בליכוד מסרבים לקדם את הצעות החוק.

בליכוד סבורים כי אישור הצעות החוק ישרתו את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ויו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי שיציגו את אישורי החוק ככניעה של מפלגת השלטון מול המפלגות החרדיות. דברים דומים שמעו ראשי המפלגות החרדיות מהשר יריב לוין בפגישה שהתקיימה בניהם בתחילת החודש.

דרעי מצידו ינסה בשעות הקרובות להפעיל את כל כוחו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו שכן מדובר במבחן שלו כלפי הציבור לאחר התפטרות השר יעקב ליצמן וזאת לאחר שכבר בשבוע שעבר הצהיר כי לא יסכים דחייה של יום אחד באישורי הצעות החוק וכמובן שלא יסכים לשינוי בנוסח ההצעות.

גם במהלך הפגישה שהתקיימה אמש (מוצאי שבת) עם נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, הסביר דרעי את הצורך בהישארות בממשלה כצורך חיוני לקידום הצעות חוק השבת. כך שלהחלטת הליכוד שלא לקדם את חוקי דרעי והשבת יש משמעות להמשך התנהלות יו"ר ש"ס בממשלה הנוכחית.

"אנחנו בבעיה", אומרים גורמים בש"ס, "מצד אחד יש את ליצמן שפרש וזה מהלך שמשפיע על כולם, תוסיפו לזה את ההתפארות והשחצנות של חיים כץ בחילולי השבת, בעובדה שברור לנו שהיו עבודות שלא נמצאות בהגדרת 'פיקוח נפש', כדוגמת עבודות הקו לירושלים, ועכשיו לכל זה תכניס את הנושא של חוקי השבת שמבקשים שוב לעכב, הציבור מסתכל מהצד ולא מבין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר