ניצל בנס

מלחיץ: תליון עוגן גדול התגלה בגרון הפעוט

בדיקת הרנטגן לפעוט בן השנתיים הותירה את הצוות הרפואי המום לנוכח החפץ הגדול שנמצא בוושטו של הפעוט שהובהל מיידית לבית החולים כדי לשחרר מגרונו את התליון (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התליון כפי שנראה בבדיקת הרנטגן (צילום: מכבי שירותי בריאות)

מקרה נדיר ונס של ממש אירע לילד בן שנתיים תושב אשדוד שהגיע עם הוריו לקופת החולים מכבי לאחר חשש לדלקת ריאות. טכנאית הרנגטן שביצעה את הבדיקה לילד הופתעה לגלות בוושט גוף זר גדול ממתכת בצורת עוגן.

"אני עובדת כבר מעל 17 שנה במכבי ועוד לא נתקלתי במקרה כזה", סיפרה אירן גבאי, טכנאית רנטגן במכבי שירותי בריאות, "הילד לא הרגיש טוב והגיע אלינו לבדיקה לדלקת ריאות, אבל לא היינו מוכנים לגוף הזר הזה. מדובר בתליון גדול מאוד בוושט. ברוב המקרים ההורים מגיעים כאשר כבר קיים חשד לבליעה כלשהי – אך הפעם גם החשד הזה לא היה קיים".

כשראתה את תוצאות הצילום, פנתה הטכנאית אל ההורים. "סיימתי לצלם, ניגשתי למחשב לראות את הצילום, ראיתי את העוגן הזה בצילום ומיד שאלתי את האימא אם לילד יש תליון, שרשרת, למרות שראיתי שלילד אין כלום והוא היה ערום לגמרי בזמן הצילום", משחזרת גבאי. "שאלתי את האימא אם היא מכירה דבר כזה, אולי זה המחזיק של המוצץ? אבל האם לא הכירה. ביקשתי ממנה שנעשה צילום נוסף כדי לוודא שזה אכן בתוך הגוף, ולאחר הצילום הנוסף שהבנו שהילד אכן בלע חפץ זר".

הצוות הרפואי של מכבי דיווח לאם כי מדובר בחפץ זר, והפעוט הובהל באמצעות אמבולנס לבית החולים אסותא בעיר. "טכנאית הרנטגן קראה מיידית לרופאה, והרופאה הסבירה לנו שאנחנו חייבים להתפנות באמבולנס לבית החולים", סיפרה אימו של הפעוט. "אני לא יודעת כמה זמן זה היה אצלו, ומאיפה הוא לקח את זה, אפילו התקשרתי לגן לשאול אם מישהי מהמטפלות או הגננות מכירות תליון שכזה. קרה לנו ממש נס רפואי, ממש לא חשבתי על האופציה לחפץ זר, הילד לא הקיא ולא השתעל ולא הייתה דרך לעלות על זה".

בבית החולים אסותא טופל הילד על ידי מנהלת חדר המיון ד"ר הגר סופרמן וסגן מנהל מחלקת אף אוזן גרון, ד"ר טל מרום. הוא הוכנס בבהילות לצילום חזה, ותוך זמן קצר ולאחר בדיקות נוספות, הועבר לחדר הניתוח. במהלך הניתוח הוחדר לו צינור אופטי לוושט, על מנת לשלוף את הגוף הזר - והעוגן יצא בשלמותו. לאחר הניתוח אושפז הילד במחלקת כירורגית לילדים וביום שישי הוא שוחרר לביתו.

אימו של הילד הודתה לצוות הרפואי על הטיפול המהיר, המסור והאכפתי שהציל את חיי בנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר