המאבק על השבת

נתניהו: אני מצטער על התפטרות ליצמן

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה להחלטת השר ליצמן להתפטר מתפקידו כשר הבריאות בשל חילולי השבת ברכבת ואמר כי "אני מצטער על החלטתו" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וליצמן (ארכיון. צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להחלטת השר יעקב ליצמן להתפטר מתפקידו כשר הבריאות בשל המשך עבודות הרכבת בשבת ואמר כי הוא מצטער על כך.

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה, לראשונה ללא השר ליצמן, ואמר: "אני מצטער על החלטתו של השר יעקב ליצמן לפרוש מהממשלה. הוא שר בריאות מצוין ועשה רבות למען בריאות אזרחי ישראל".

לדברי נתניהו: "הממשלה הלאומית בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל, אני חושב שכל חברי הקואליציה מעוניינים בהמשך קיומה. אני לא חושב - אני יודע. השבת חשובה לנו וגם הצרכים של כלל אזרחי ישראל, בתוכם כמובן הצורך של תחבורה בטוחה ורצופה".

בסיום דבריו אמר נתניהו כי "מאמין שאנחנו נמצא פתרון מושכל. אנחנו עובדים על זה, זה בהישג יד. אנחנו נפעל כדי שנוכל יחד להמשיך לשרת את אזרחי ישראל".

דברי נתניהו בישיבת הממשלה (צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

הבוקר, מימש ליצמן את איומו והגיש לראש הממשלה בנימין נתניהו את מכתב ההתפטרות מתפקידו כשר בממשלתו, וזאת על רקע חילולי השבת המתרבים בעבודות רכבת ישראל.

בהודעת ההתפטרות שצולמה בלשכת ליצמן במשרד הבריאות אמר השר המתפטר: "לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על ערך השבת כערך עליון ולמסור נפשו עליו. אנו חונכנו לשמור על מניעת חילול השבת".

"לצערי", הודיע ליצמן, "בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו על ידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה, החלטתי להתפטר מפקידי כשר הבריאות. כשר בישראל איני יכול לשאת באחריות מיניסטריאלית שנעשו בפרהסיה בחילול שבת ממלכתיים בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי".

לדבריו: "אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות ערכית ויהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר