דיווח ערבי

המסר של אסד לנתניהו: "אני מסכים לדון על פירוז הגולן"

הנשיא הסורי בשאר אסד, ער לכך שלמרות נצחונו על המורדים מדינתו עומדת בפני סדר חדש בו מעורבים מספר שחקנים בינלאומיים, העביר מסר מיוחד לבנימין נתניהו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו משקיף על הגולן (צילום: אבישג שאר-ישוב, ynet)

במהלך ביקורו של נשיר סוריה בשאר אסד בסוצ'י בשבוע שעבר, הוא העביר דרך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו דמשק מוכנה לדון על פירוק נשק בגולן עד 40 קילומטרים מקו הפרדת הכוחות, במסגרת הסכם כולל שישאיר את המשטר הסורי הנוכחי בשלטון - כך לפי דיווח ערבי.

העיתון הכוויתי 'אל-ג'רידה' אף מצטט מקור מערבי, שלדבריו בשיחת הטלפון של פוטין עם נתניהו לאחר הפגישה, אמר ראש הממשלה הישראלי כי הוא מוכן לדון עם מוסדות הביטחון הישראליים בדרישות אסד, אך הדגיש עם זאת את נחיצות הוצאת כוחות חיזבאללה ואיראן מהשטח הסורי.

המקור הזה הוסיף, כי בכיר ישראלי רם דרג אמר לאחרונה כי ישראל בטוחה שאסד הוא הנשיא העלאווי האחרון שישלוט בסוריה, וכן שהוא צופה כי המשבר בסוריה ייגבר לאחר תבוסת דאע"ש, במיוחד אם "טהראן תמשיך לשחק באש".

הוא גם ציין את הנוכחות האיראנית בדרום סוריה, והדגיש כי ישראל תתקוף מתקנים איראניים וכל פעילות של איראן בתוך גבול 40 הקילומטרים מקו הפרדת הכוחות ברמת הגולן.

"סוריה לא תשוב להיות כפי שהיתה בעבר. לבנון אף היא לא תהיה חסינה בפני מהלך כזה, המפה החדשה של האזור תכלול גם אותה", צוטט הגורם הבכיר בעיתון הכווייתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר