משבר חילולי השבת

דרמה בממשלה: לראשונה בוטלה ישיבת ראשי סיעות הקואליציה

התפטרותו של השר יעקב ליצמן והחלטת יו"ר ש"ס דרעי ויו"ר 'דגל התורה גפני להחרים את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה - הובילה לביטול הישיבה - לראשונה בקדנציה הנוכחית (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני ודרעי (ארכיון. צילום: פלאש 90)

דרמה בממשלה: לראשונה בקדנציה הנוכחית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ראשי סיעות הקואליציה המתקיימת מדי יום ראשון - בוטלה.

החלטה על ביטולה של ישיבת ראשי הקואליציה הגיעה לאחר התפטרותו של השר יעקב ליצמן מתפקידו לאחר ש"רכבת הפכה את השבת ליום השיפוץ הלאומי", כלשונו.

בעקבות כך והעובדה ש'הליכוד' עצר את קידום החוקים שנועדו להסדיר את נושא השבת, הודיעו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני על החרמת הישיבה, מה שהוביל לביטולה.

יצוין כי השר דרעי החרים גם את ישיבת הממשלה שנערכה מוקדם יותר הבוקר, זמן קצר לאחר התפטרות ליצמן.

מי שהחליט על ביטול הישיבה הוא ראש הממשלה נתניהו והודעה על כך נמסרה ממזכירות הממשלה ללא נימוק. בעקבות ביטול הישיבה, צפוי ראש הממשלה נתניהו לשוחח עם כל ראש סיעה בנפרד.

דברי נתניהו בישיבת הממשלה (צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה נתניהו להחלטת השר יעקב ליצמן להתפטר מתפקידו ואמר: "אני מצטער על החלטתו של השר יעקב ליצמן לפרוש מהממשלה. הוא שר בריאות מצוין ועשה רבות למען בריאות אזרחי ישראל".

לדברי נתניהו: "הממשלה הלאומית בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל, אני חושב שכל חברי הקואליציה מעוניינים בהמשך קיומה. אני לא חושב - אני יודע. השבת חשובה לנו וגם הצרכים של כלל אזרחי ישראל, בתוכם כמובן הצורך של תחבורה בטוחה ורצופה".

בסיום דבריו אמר נתניהו כי "מאמין שאנחנו נמצא פתרון מושכל. אנחנו עובדים על זה, זה בהישג יד. אנחנו נפעל כדי שנוכל יחד להמשיך לשרת את אזרחי ישראל".

הודעת ההתפטרות של ליצמן

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הבוקר, מימש ליצמן את איומו והגיש לראש הממשלה בנימין נתניהו את מכתב ההתפטרות מתפקידו כשר בממשלתו, וזאת על רקע חילולי השבת המתרבים בעבודות רכבת ישראל.

בהודעת ההתפטרות שצולמה בלשכת ליצמן במשרד הבריאות אמר השר המתפטר: "לאורך כל הדורות ידע עם ישראל לשמור על ערך השבת כערך עליון ולמסור נפשו עליו. אנו חונכנו לשמור על מניעת חילול השבת".

"לצערי", הודיע ליצמן, "בעקבות עבודות ממשלתיות שבוצעו על ידי רכבת ישראל מזה תקופה ארוכה, החלטתי להתפטר מפקידי כשר הבריאות. כשר בישראל איני יכול לשאת באחריות מיניסטריאלית שנעשו בפרהסיה בחילול שבת ממלכתיים בניגוד לערכים המקודשים לעם היהודי".

לדבריו: "אני מתפטר מתפקידי בראש מורם ובתחושת שליחות ערכית ויהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר