לאחר התפטרות ליצמן

משבר השבת: רה"מ נתניהו נפגש עם הנציגים החרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את ראשי הסיעות החרדיות - ליצמן, דרעי וגפני לפגישה בלשכתו בכדי לדון בנושא משבר השבת • בפגישה משתתפים השרים לוין ואלקין ויו"ר הקואליציה ביטן (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' בכסלו תשע"ח | 26.11.17
נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר ההתפטרותו של השר יעקב ליצמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את ראשי הסיעות החרדיות לפגישה בלשכתו בכדי לדון בנושא משבר השבת בעקבות חילולי השבת המתרבים בעבודות הרכבת ובנושא המרוכלים.

נתנהו זימן לשעה 16:30 את השר המתפטר יעקב ליצמן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

בפגישה משתתפים לצדו של נתניהו, השרים יריב לוין וזאב אלקין, ויו"ר הקואליציה ח"ד דוד ביטן, שרק הבוקר התרברב כי אם החרדים רוצים לפרוש שיפרשו ושהם צריכים להכיר את מגבלות הכוח.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", לראשונה בקדנציה הנוכחית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ראשי סיעות הקואליציה המתקיימת מדי יום ראשון - בוטלה. מי שהחליט על ביטול הישיבה הוא ראש הממשלה נתניהו והודעה על כך נמסרה ממזכירות הממשלה ללא נימוק.

נתניהו על המשבר, הבוקר (צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

ההחלטה על ביטולה של ישיבת ראשי הקואליציה הגיעה לאחר התפטרותו של השר יעקב ליצמן מתפקידו לאחר ש"רכבת הפכה את השבת ליום השיפוץ הלאומי", כלשונו.

בעקבות כך והעובדה ש'הליכוד' עצר את קידום החוקים שנועדו להסדיר את נושא השבת, הודיעו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני על החרמת הישיבה, מה שהוביל לביטולה.

יצוין כי השר דרעי החרים גם את ישיבת הממשלה שנערכה מוקדם יותר הבוקר, זמן קצר לאחר התפטרות ליצמן.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה נתניהו להחלטת ליצמן להתפטר ואמר: "אני מצטער על החלטתו של השר יעקב ליצמן לפרוש מהממשלה. הוא שר בריאות מצוין ועשה רבות למען בריאות אזרחי ישראל".

לדברי נתניהו: "הממשלה הלאומית בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל, אני חושב שכל חברי הקואליציה מעוניינים בהמשך קיומה. אני לא חושב - אני יודע. השבת חשובה לנו וגם הצרכים של כלל אזרחי ישראל, בתוכם כמובן הצורך של תחבורה בטוחה ורצופה".

בסיום דבריו אמר נתניהו כי "מאמין שאנחנו נמצא פתרון מושכל. אנחנו עובדים על זה, זה בהישג יד. אנחנו נפעל כדי שנוכל יחד להמשיך לשרת את אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר