הסכם בניגוד להצהרות?

אריה דרעי לפני חודשיים: "אין מצב שנאשר כדורגל בשבת"

ההסכם שהושג היום בין הנציגים החרדים לנתניהו, מאשר להמשיך את הסטטוס קוו בענף הכדורגל - ולקיים משחקים בשבת. כך נשמע השר אריה דרעי לפני חודשיים, כשנדרש להתייחס לנושא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

"אין מצב שאנחנו נאשר כדורגל בשבת, אין דבר כזה. גם בליגת העל" - כך אמר רק לפני חודשיים שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי בראיון ל"כיכר השבת". אלא שהערב, כפי שפורסם ב"כיכר השבת", במסגרת ההסכם שהושג בין הנציגים החרדים לראש הממשלה בנימין נתניהו, סוכם כי הסטטוס קוו בענף הכדורגל יישמר - הווי אומר שמשחקי הכדורגל בשבת יימשכו כרגיל.

נתניהו צופה במשחק כדורגל (צילום: Amos Ben Gershon/GPO)

דרעי התייחס לנושא במהלך ראיון ל"כיכר השבת" בחג הסוכות האחרון, לאחר קמפיין ציבורי לאכיפת חילולי השבת בענף הכדורגל בשל פסיקה של בג"צ בנושא. לדבריו אז, בשנים האחרונות רוב המשחקים מתקיימים בימי חול. "אני מאמין שבלי ההתערבות שלנו, החיים יעשו את שלהם" אמר אז דרעי. "יש הרבה אוהדים דתיים ולקבוצות נוח... המגמה - שזה הולך ויורד (המשחקים בשבת. י.כ)". דרעי הצהיר בראיון כי לא תהיה פשרה בנושא.

אלא שהיום כאמור, במסגרת ההסכמות בין הנציגים החרדים לראש הממשלה, עולה כי הסטטוס קוו בענף הכדורגל יימשך, והמשחקים בשבת יתקיימו בסדרן ללא שינוי ביחס לנושא מצד הממשלה.

המתקפה של הראשון לציון נגד משחקי כדורגל בשבת (ארכיון)

יצויין, כי גם הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף קרא בעבר לעצור את משחקי הכדורגל בשבת ולמנוע היתר רשמי למשחקים. "מבקשים לתת היתר 'ראסמי' למשחקים" אמר אז הגר"י יוסף, "אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות והספרדים שלנו, שאנחנו דואגים להם, הם אנשים מסורתיים באים להתפלל בית כנסת...."

כזכור, במהלך פגישת הנציגים החרדים ונתניהו הושגו הסכמות בין הצדדים לסיום משבר השבת. בין השאר, במהלך הפגישה סוכם כי יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ, אולם המרכולים בתל אביב לא ייסגרו. ההסכם מעלה עוד כי תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע, ותאומץ הצעת שר התחבורה "לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכו'".

עוד סוכם בין המפלגות החרדיות לראש הממשלה כי יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל - קרי, משחקי הכדורגל בשבת יימשכו כפי שהיה קיים עד היום. נקודה נוספת שסוכמה, היא העברתו של חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי. זאת בכדי לאפשר לח"כ ליצמן לשוב למשרד הבריאות כסגן שר, אולם עם סמכויות מלאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר