משבר השבת עדיין פה

גפני לא סיים את המשבר: ניאבק לסגירת המרכולים בת"א

הנציגים החרדים מתקשים להציג הישג ממשי בפתרון משבר השבת ומסתפקים ב"התחייבות" נתניהו לקידום חוק השבת, כשמנגד ח"כ גפני מצהיר כי ייאבק על הסעיף שיסגור את המרכולים בת"א (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

במפלגות החרדיות מתקשים להצביע על הישג ממשי בפתרון משבר השבת בינם לבין הממשלה ומסתפקים בהתחייבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם במהירות את החקיקה בעניין השבת.

כפי שסוכם, מה שיקודם הוא חוק המרכולים של אריה דרעי, שישאיר את המרכולים ברחבי הארץ סגורים בשבתות, ויחזיר את הסמכות למשרד הפנים לקבוע לגבי חוקי עזר עירוניים בנושא, מלבד תל אביב בה המרכולים יישארו פתוחים.

מי שיצא נפסד מהסיכום הוא יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני שיצא למשבר משלו מול הממשלה בדרישה לקדם את החוק שלו, חוק עוקף בג"ץ, שנועד להביא לסגירת המרכולים בשבת, אך לפי הסיכום אמש החוק שלו לא יקודם. למרות זאת, הוא מצהיר כי ימשיך להיאבק על סגירת המרכולים בשבת.

בעיתון "יתד נאמן" נכתב כי הממשלה עדיין מערימה קשיים על חוק גפני אולם לדברי ח"כ גפני כשהחוק הממשלתי יגיע לדיונים במליאה ובוועדות חברי הכנסת של דגל התורה ייאבקו להכניס בו את הסעיף הרטרואקטיבי מה שיביא לסגירת המרכולים בעיר העברית הראשונה.

לדברי גפני, "ניתן לומר שהמשבר תם, אבל מבחינתנו המשבר יסתיים רק כאשר נראה שאכן הליך חקיקת שני החוקים החל בפועל.

"על סעיף המרכולים הרטרואקטיבי ניאבק ונגיש הסתייגויות בתוך החוק הממשלתי, אבל הנושא החשוב יותר הוא הסעיף שיאפשר ויחייב אכיפה נכונה של החוקים, כדי להבטיח את שמירת השבת בפועל, וגם על כך אנו ניאבק", דברי גפני.

השר ליצמן אמר כי "המבחן יהיה אך ורק בביצוע. לא נסתפק בהבטחות ומילים". השר דרעי טען כי "הצלחנו להגיע להסכמות באמצעותם נשמור על הסטטוס קוו בכל הארץ".

כזכור, לאחר פסיקת בג"ץ בנושא המרכולים בתל אביב, אמר ח"כ גפני ל'יתד נאמן' כי בהוראת מרן הגראי"ל שטיינמן הוא מקדם את חוק המרכולים שיחול רטרואקטיבית גם על תל אביב. כי "התייעצתי עם מרן ראש הישיבה שליט"א כיצד לנהוג בעניין וכך הוא הורה לי בזמנו, ההוראה שלו הייתה ברורה וכך פעלתי. המתנו שהבג"צ ישוב ויאמר את דברו לאחר הבקשה לדיון חוזר. זה הרי לא חוק יוזמתי שלנו, אלא חוק שנובע מהתערבות בג"צ. אם הבג"צ לא היה מתערב ופורץ את הסטטוס קוו, לא היינו צריכים את החוק הזה".

גפני הצהיר כבר אז כי יצור משבר קואליציוני אם החוק לא יקודם: "יש הסכם וצריך לכבדו. יש שני סוגי משברים קואליציוניים. יש משברים שבגינם אי אפשר להמשיך את השותפות שלנו בממשלה ואז הולכים הביתה ובמקרה הזה לבחירות. ויש סוג משבר שאם השותפות בקואליציה לא תומכות בחוק שלנו, אנו לא תומכים בחוקים שלהם, וכך למעשה מוקפאת כל החקיקה".

לדברי גפני, אם חוק הגיוס לא יעבור, אין לנו מה לעשות בקואליציה ואנו עוזבים, "אולם אם חוק המרכולים לא יעבור, נחולל משבר, באופן שלא נתמוך בחוקים של שאר השותפות. הממשלה תמשיך להתקיים, אבל ללא חקיקה. אין חוק מרכולים, לא יהיו גם חוקים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר