תירוץ של ירקן

"לא דיווחתי על הכנסות - כי אני חוסך בנייר"

בעל חנות ירקות סיפק הסבר מקורי במיוחד לאנשי מס הכנסה, שתצפתו על חנותו וגילו כי לא רושם את הכנסותיו כמחוייב. גם לסוכן הביטוח, נהג המונית והמסעדן היו תירוצים למכביר (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

אנשי יחידת ניהול ספרים של מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בפתח תקווה והסביבה, במסגרתו התקיימו ביקורות ב-184 עסקים, ש-9 אחוזים מהם נמצאו ככאלו שלא רשמו הכנסות כדין.

מקרה אחד בלט במיוחד: בתצפית שנעשתה לחנות ירקות בעיר נחשף כי בעל העסק לא מבצע רישומים על הכנסות כפי שהוא חייב. כשנתפס, תירץ: "אני חוסך בנייר, אני מוציא על כמה קניות ביחד"...

מעבר לכך, נתפס סוכן ביטוח שלא רשם צ'קים בסך של כ- 20,000 שקלים שקיבל במשך שנה, בטענה "לא ידעתי. תמיד עבדתי בבנק והכל העברות בנקאיות, שכירות זה משהו חדש לי".

בחברה להשכרת ציוד לאירועים, נמצאו צ'קים לפקודתו של בעל החברה עצמו, ללא כל תיעוד לצ'קים הללו. בעל החברה תירץ: "מדובר בהלוואות שנתתי לעובדים".

כמו כן, מבקרי מס הכנסה ערכו נסיעת ביקורת במונית שירות בפתח תקווה, וגילו כי הנהג לא רשם את ההכנסה. לדבריו, "אני רושם בסוף היום מהזיכרון". מבקרי הרשות בדקו הפקדות בנק במשרדו של מהנדס וגילו כי כ- 10,000 שקלים לא נרשמו. המהנדס "הסביר": "אני ארשום מאוחר יותר".

מסעדן בפתח תקווה, שלא רשם הכנסות של כ- 2000 שקל שנתקבלו בכרטיסי אשראי, טען: "הקופה של האשראי לא עובדת, בסוף היום אני מדפיס את כל הסכום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר