צו מניעה

נאסרה הפעלתם של שירותי 'אובר' החדשים

במקביל לצו המניעה שהוציא נשיא בית המשפט נגד 'אובר', לשמחת נהגי המוניות הרגילות, הוא גם לעג לאלו ואמר: "קשה לנצח את הקידמה. עברנו מסוס ועגלה והתקדמנו" (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מאבק של נהגי מוניות. אילוסטרציה (צילום: FLASH90)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוצא היום (שני) צו מניעה קבוע לחברת 'אובר', לפיו בעוד יומיים ייפסקו שני השירותים שמציעה החברה - אובר דיי ואובר נייט.

בכך נענה השופט לבקשת איגוד נהגי המוניות וחברת 'גט' להוציא צו שיאסור על אובר להפעיל שירותים אלה, אך הדבר נעשה לבסוף גם בהסכמת אובר עצמה, לאחר שנציגיה הגיעו להסכמות במהלך הפסקה בדיונים.

כזכור, נהגי המוניות וחברת גט הגישו את עתירתם נגד אובר לאחר שענקית הנסיעות הבינלאומית השיקה בתחילת החודש שירות הסעות של נהגים פרטיים במהלך שעות היום והלילה, בכל ימות השבוע, באזור תל אביב. השירות החדש, אובר דיי (UberDAY) היווה הרחבה של שירות אובר נייט (UberNight) שפעל בשנה האחרונה רק בלילה.

הבעיה החוקית שעוררה השקת שני השירותים, היא מכיוון שהסעת נוסעים בתשלום ללא רישיון מנוגדת לחוק בישראל. בשל כך אף הגדירה אובר את השירותים כ"לא למטרות רווח" אלא למטרת "החזר הוצאות אחזקת רכב" - כך שרשמית הנהגים לא היו אמורים להרוויח כסף מהמהלך החדש.

הזמנת מונית דרך 'אובר'. אילוסטרציה (צילום: Worawee Meepian / Shutterstock)

במהלך הדיון הבוקר מתח השופט איתן אורנשטיין ביקורת קשה על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בשל כך שלא מסר את עמדתו בסכסוך האזרחי בין הצדדים: "התפלאתי שהייתם צריכים זמן. על מה יש לכם לחשוב? איך היועץ המשפטי יכול לעשות דבר כזה?", אמר נשיא בית המשפט בכעס לנציגת היועמ"ש עו"ד מיטל בסלי-דובדבני, שהשיבה: "אנחנו עובדים במרץ להגיש את כול הנתונים. אנחנו זקוקים לזמן נוסף". אך אורנשטיין לא התרצה, והמשיך לרטון: "אני לא מבין. חזקה עליו שבדק".

השופט פנה גם לעו"ד רועי בלכר, נציג אובר, ואמר לו: "אם לא תעשו ביטוח לא אתן לכם לנסוע מטר. איפה הרגולטור? מה עם הנהגים? אולי יש להם עבר פלילי? מישהו צריך לשמור על הציבור שלנו. אין ספק שזה נזק לנהגי המוניות. יש לכם יתרון עליהם. אתם פוגעים בהם. תביאו אישור של חברות ביטוח שבמתכונת הזו הם מבטחים".

גם מנציגי נהגי המוניות וגט, לא חסך השופט הבכיר את ביקורתו: "קשה לנצח את הקידמה. עברנו מסוס ועגלה והתקדמנו", אמר בלעג.

מחוץ לאולם הדיונים, אמר יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות: "אובר עוקפת את החוק ואת הכנסת. כל הסיפורים שנהגי אובר עושים את זה לשם שמיים זה לא נכון. הם רוצים להרוויח כסף. פוגעים בהכנסת נהגי המוניות. חוק צריך לכבד".

נהג מונית אחר, שעתיד תוך חמש שנים לצאת לפנסיה, קבל: "לקחו לי את הפרנסה. אם אובר תיכנס ההכנסה שלי תלך לפח. יש 30 אלף נהגי מוניות אי אפשר לזרוק אותם לפח בגלל גחמות".

יצויין, כי במקביל לשני שירותים הללו, שכעת נפסלו, ממשיכה אובר להפעיל בארץ את Uber Taxi, שירות הזמנת המוניות הרגילות דרך האפליקציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר