תמיכה רחבה

נתניהו במכתב לנשיא: "שקול חנינה לאזריה"

נתניהו הצטרף למכתב עליו חתמו שרים וחברי כנסת הפונה לנשיא המדינה ראובן ריבלין ומבקש ממנו לבחון שוב את החלטתו שלא לחון את אלאור אזריה. הסיכוי עדיין נמוך (בארץ)

אזריה עם משפחתו בבית הדין (צילום: Avshalom Sasoni)

האם ריבלין ישנה את החלטתו שלא לחון את החייל היורה אלאור אזריה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לשורה של חברי כנסת שחתמו על מכתב ובו פנייה לנשיא המדינה ראובן ריבלין לבחון מחדש בחיוב חנינה לחייל אלאור אזריה שהורשע בהריגה ונשלח לשנה וחצי בכלא. מלבד נתניהו חתומים על המכתב גם השרים אביגדור ליברמן, איילת שקד, זאב אלקין וחיים כץ.

בבית הנשיא מסרו כי המכתב טרם התקבל וייענה כמקובל ברגע שיגיע. עם זאת, הבהירו בבית הנשיא: "בקשות חנינה מתקבלות רק מהנדון עצמו, באי כוחו או קרובי משפחה מדרגה ראשונה שלו. בנוסף, חשוב לזכור כי על פי המדיניות הנוהגת בטיפול בחנינות לאורך השנים, בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשתו הקודמת של הנידון אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות הבקשה".

כזכור, בשבוע שעבר דחה ריבלין את בקשת החנינה שבגיש אזריה. בהחלטתו כתב הנשיא שהוא סבור כי "במכלול השיקולים, הקלה נוספת בעונש תפגע בחוסנם של צה"ל ושל מדינת ישראל. ערכי צה"ל ובתוכם טוהר הנשק הם יסוד מוסד בעוצמתו של צה"ל ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובטוח ובבנייתה של חברה איתנה".

החלטתו זו של ריבלין הביאה נגדו גל ביקורת עכור במיוחד ברשתות החברתיות, כשרבים האשימו אותו בחבירה לשמאל הישראלי בעבור כבוד.

אזריה הגיש את בקשת החנינה לנשיא לפני יותר מחודש. "למשפט צדק, לצערי הרב, לא זכיתי - זו תחושתי ושום דבר לא יכול לשנות אותה", כתב לנשיא. "מכל מקום, את מידת הצדק והרחמים, שהיא תמצית מוסד החנינה, מבקש אני מכבוד הנשיא בפנייה זו". אזריה התייחס בבקשת החנינה לנשיא לטענות כי מעולם לא הביע חרטה על מעשהו: "אני קורא ושומע את התגובות בקשר להחלטתי שלא להביע חרטה על הירי במחבל", כתב אזריה בבקשת החנינה. "זה לא מדויק: אילו הייתי יודע בוודאות, באותן שניות מתוחות בזירה, שהמחבל אינו ממולכד - לא הייתי יורה, חד וחלק. לכן, ובדיעבד בלבד, הירי במחבל היה טעות מבצעית", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר