עושים ציונות?

תחקיר חדשות 2: מיליונים, ג'ובים ודני דנון

תחקיר של חברת החדשות מעלה שאלות על התנהלות שגריר ישראל באו"ם דני דנון, והעברת כספים למקורביו דרך עמותה שהפעיל - לכאורה תמורת הצבעות בעבורו בפריימריז (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

טענות כבדות משקל בדבר משכורות במיליונים לחברי ליכוד תמורת תמיכה בפריימריז עולות בתחקיר חדשות 2 נגד שגריר ישראל באו"ם דני דנון. בתחקיר נחשפו תכתובות, מיילים והקלטות ובהם ניתן לראות לכאורה איך הקים דנון מכספי ציבור ומתרומות מנגנון משומן של מיליונים, שבאמצעותם שילם משכורות לעשרות פעילי ליכוד ובני משפחותיהם מכספי המועצה הציונית בתמורה לתמיכת הפעילים בדנון בפריימריז במפלגה.

דנון משמש כיו"ר הליכוד העולמי ועל פי התחקיר הוא השתמש בכוחו כדי להשתלט על עמותה בשם "עושים ציונות" ולהעמיד בראשה את מקורבו יעקב חגואל. בשלב מסוים הזרימה קק"ל מיליונים לעמותה במיוחד בשנת 2014, שנת הפריימריז בליכוד.

העמותה השיקה פרויקט בשם "רכזי אשכולות" להפצת ערכי הציונות ברחבי הארץ. השכר ששולם היה כמה אלפי שקלים לרכז כשלטענת הרכזים לא היה מדובר בעבודה אמיתית והיה עליהם רק לעשות העתק הדבק על חומרים שנשלחו להם.

לדברי אחד הפעילים הוא קיבל מינוי כראש מחלקת מדינות מוסלמיות ודוברי טורקית בארגון וארבעה רכזים בתשלום תמורת הבאת חברי ליכוד חדשים שיצביעו עבור דנון בפריימריז.

דני דנון מסר בתגובה לחדשות 2: "לצערנו הרב בחרתם להתעלם מפנייתנו בלי להותיר זמן ראוי להגשת תגובה שהייתה סותרת את הטענות ומוכיחה שבפעילותי לא נפל רבב. אופן הצגת השאלות מוכיח על עריכה מגמתית וניסיון להוציא דיבה. אני פועל כבר יותר מעשרים שנה בחזית ההסברה וביתר שאת כשגריר באו"ם. מחר משלחת ישראל בהובלתי תציין שבעים שנה לכ"ט בנובמבר באירוע היסטורי בניו יורק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר