חשש משיגור נוסף

יפן: אותות רדיו חשודים מקוריאה הצפונית

היפנים דיווחו כי קלטו אותות רדיו חשודים מכיוון צפון קוריאה שייתכן ומלמדים על שיגור טיל נוסף בקרוב. היפנים כבר חוו שיגור טיל בליסטי מעל יפן לפני כמה חודשים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און ליד טיל בליסטי חדש (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

האם הרודן הצפון קוריאני מכין לעולם הפתעה חדשה? היפנים טוענים כי זיהו לאחרונה אותות רדיו שמצביעים על כך שהמדינה המבודדת נערכת לשיגור טיל נוסף. עם זאת, הגורם היפני שדיווח על כך מסר כי אותות כאלה אינם יוצאי דופן, ותמונות לוויין לא הראו פעילות חדשה של פיונגיאנג. הגורם הוסיף כי האותות אינם מספיקים כדי לקבוע אם צפוי שיגור נוסף בקרוב.

אחרי ששיגרה טילים בקצב של שניים או שלושה מאז אפריל, קוריאה הצפונית עצרה זאת בספטמבר, אחרי ששיגרה טיל שחלף בשמי האי הצפוני של יפן והיפנים בהחלט חוששים מהפעולות החד צדדיות של קים ג'ונג און.

סוכנות הידיעות היפנית קיודו דיווחה אתמול כי הממשלה העלתה את כוננותה בעקבות קליטת אותות רדיו, שעשויים להצביע על שיגור בתוך כמה ימים. מנגד, בדיווח נאמר כי האותות עשווים להיות קשורים לאימוני חורף שעובר צבא קוריאה הצפונית.

ביונהאפ, סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית, ציטטו גורם בממשלה, שלפיו גורמי מודיעין אמריקניים, דרום קוריאניים ויפניים זיהו לאחרונה סימנים לשיגור אפשרי והעלו את הכוננות.

גם בארה"ב שם פתח בשנה האחרונה הנשיא טראמפ חזית מול צפון קוריאה ואף חזית אישית מול קים ג'ונג און עצמו, עוקבים בדריכות אחר הצפון קוריאנים ופעולותיהם הצבאיות. בתשובה לשאלות התקשורת בנושא, אמר דובר הפנטגון רוברט מנינג כי ארצות הברית ממשיכה לעקוב מקרוב אחרי קוריאה הצפונית. "זהו מאמץ דיפלומטי בשלב זה, שנתמך על ידי אפשרויות צבאיות", אמר. "הברית בין קוריאה (הדרומית ד.ה) לארצות הברית נותרה חזקה והיא מסוגלת להתמודד עם כל פרובוקציות או התקפות מצד קוריאה הצפונית".

במקביל, שני גורמים בממשל האמריקני המכירים את ההערכות עם יכולותיה של קוריאה הצפונית ופעילותה אמרו כי למרות שהם לא מודעים למידע מודיעיני שלפיו קוריאה הצפונית מתכוננת לניסוי חדש ממש בקרוב, הממשל לא יופתע אם ניסוי חדש יתקיים בזמן הקרוב לאור התנהלותו הקודמת של קים ג'ונג און.

גורמי מודיעין אמריקניים אחרים ציינו כי קוריאה הצפונית שלחה בעבר סימנים מטענים על הכנות לשיגורים ולניסויים גרעיניים, בניסיון להסוות את פעולותיה האמתיות וגם כדי לבחון את יכולות המודיעין של ארצות הברית ובעלות בריתה. בינתיים ממשיכה המתיחות בחצי האי הקוריאני, מתיחות שכרגע לא נראה שיש לה פתרון פשוט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר