קרב רב

שבוע לבחירות בבת ים: המועמדים והעתירה • סיקור מיוחד

בעוד שבוע ימים יגיעו חברי גוף הבוחר לבחור את רבה החדש של העיר בת ים. הגר"ש כהן והגר"י יוסף הביעו תמיכה ברב אליהו בר שלום. עתירה לבג"צ: דרעי התערב בבחירות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועמד ש"ס הרב אליהו בר שלום, אתמול (צילום: יעקב כהן )

בעוד שבוע ימים יגיעו 32 חברי גוף הבוחר למבנה עיריית בת ים בכדי לבחור את רבה הראשי של העיר, כאשר בש"ס - המחזיקה במשרד הדתות - פועלים לבחירתו של הגאון רבי אליהו בר שלום, בנו של רב העיר הקודם הגאון רבי יוסף בר שלום זצ"ל.

הרב בר שלום זוכה לתמיכת נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שהורה לפעול למענו. כך גם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שברך בשיעורו השבועי את הרב בר שלום שיזכה למלא את מקום אביו ולהיבחר לרב העיר.

בסך הכל, 12 רבנים נוספים הגישו את מועמדותם לתפקיד רב העיר. הגאונים הרב יצחק כהן, הרב מרדכי אנגלמן, הרב אליהו בר שלום, הרב יעקב רוזין, הרב אבישי טהרני, הרב משה גבאי, הרב רועי לביא, הרב מאיר זבולון, הרב משה נהוראי והב, הרב יהודה חייק, הרב ישראל מלכה והרב מנחם גלינצשטיין. במהלך היום צפויים במשרד הדתות לאשר את שמות המועמדים.

בש"ס מנסים בימים אלו להאיץ את הליך בחירת רבני הערים, בשל החשש שככל שנתקדם לבחירות לרשויות המקומיות, הרי שהיועצים המשפטיים ינסו למנוע את הליך הבחירה.

בעוד כשבועיים יתקיימו הבחירות לרבנות העיר חדרה שם תבקש ש"ס למנות את הגאון רבי ישראל מאיר ביטון, הנחשב לאחד מתומכיו הגדולים של יו"ר ש"ס אריה דרעי, ומרבה להנחות את כנסי ש"ס, שם עקץ לא מעט את היו"ר הקודם אלי ישי. אחיו, בועז ביטון, מכהן כיו"ר ש"ס המקומית.

הרב הראשי מביע את תמיכתו ברב בר שלום

אך גם בבחירות הללו, בעיר בת ים, ישנה עתירה העומדת בפני בג"צ ובה בקשה להורות על דחיית הבחירות. את העתירה הגיש עו"ד אשר דל בשמו של חבר מועצת העיר אורי בוסקילה, מי שהיה חבר בוועדת הבחירות אך לאחרונה הוועדה הוחלפה וכך בוסקילה מצא את עצמו מחוץ לרשימה. בוסקילה טוען שהוחלף בגלל שבשיחה עם אריה דרעי, יו"ר ש"ס ושר הפנים, הוא רמז כי לא יתמוך במועמד ש"ס לתפקיד.

בשיחה עם "כיכר השבת" הסביר עו"ד דל: "יש פה התערבות של השר אריה דרעי בבחירות. זה החל כאשר אורי בוסיקלה ניגש למכרז להיות ממונה מחוז דרום של משרד הפנים, ועדת המכרזים החליטה שהוא המועמד המועדף אחריו - במקום השני - היה מועמד נוסף, ובכדי לבחור מתוך שניהם, היה צריך פגישה עם שר הפנים שיחליט.

"שר הפנים נפגש עם בוסקליה, ושאל אותו 'במי אתה תומך בבחירות לרב העיר בת ים, 'במועמד שלנו'? הוא הגיב שלא. אחרי זמן קצר הוא קיבל הודעה מוועדת המכרזים שהוא לא כשיר לתפקיד ולא עומד בתנאים".

לדבריו: "בוסקלה הגיש תביעה לבית הדין לעבודה ובית הדין כתב בדיון הראשוני כי יש התרשמות שהסיבה שבחנו אותו שוב זה בגלל הפגישה עם דרעי בה דובר על רבנות העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר