שני עצורים

שמועות על צעירה חרדית שעוכבה בלשכת הגיוס הובילו למהומות

אמש והבוקר מתקהלים מאות חרדים להפגנה מול לשכת הגיוס בירושלים. גם המקובל רבי יעקב עדס הצטרף אליהם בשלב מסוים. נהג חרדי שדרס מפגין זכה לקריאות "רוצח" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: דוד פרלמוטר)

עשרות חרדים קיצונים, מפגינים כבר שעות ארוכות, כמעט ברציפות, בכניסה ללשכת הגיוס בירושלים, בעקבות שמועות שנפוצו על צעירה חרדית שעוכבה שם, כעריקה.

חלק מהם חסמו את הכביש באמצעות פח אשפה וקראו קריאות גנאי לעבר השוטרים. שוטר, צעיר חרדי, שהגיע למקום בתוך ניידת משטרתית, הותקף בקריאות חרד"ק זועמות.

נהג חרדי שעבר עם רכבו בסמוך, פגע באחד המפגינים, כנראה בטעות. המפגין נפגע באורח קל בלבד, אך התקרית גרמה כמובן להלהטת הרוחות, שכללה זעקות "רוצח" כלפי הנהג החרדי.

ההתנפלות על הנהג החרדי שבטעות דרס מפגין (צילום: "מחאות החרדים הקיצונים")

בשעות המאוחרות של הלילה, הגיעו למקום גם המקובל רבי יעקב עדס והרב רומפלר המנהיג את אחת הקבוצות הקיצוניות בחוגי העדה החרדית.

לפני זמן קצר הגיע למקום ראש ישיבת יקירי ירושלים הגאון רבי יהודה כהן, והצטרף לקבוצת המוחים בכניסה ללשכה.

מדוברות המשטרה נמסר: "החל משעות הבוקר התגודדו עשרות חרדים מול הכניסה ללשכת הגיוס ברחוב רש"י. לפני זמן קצר חלק מהם חסמו את הכביש , שיבשו את התנועה ולא נשמעו להוראות השוטרים. 2 ממפירי הסדר נעצרו. בשלב זה מפירי הסדר עומדים על המדרכה והכביש נפתח לתנועה. המשטרה ערוכה במקום".

אמש מסרה המשטרה, כי "אל הכניסה ללשכת הגיוס הגיעו כמה עשרות חרדים העומדים על המדרכות וקוראים קריאות. לפני זמן קצר דרדרו פח לעבר הכביש שגרם לחסימתו".

ראש ישיבת יקירי ירושלים, הגאון רבי יהודה כהן, בהפגנה (צילום: חדשות נייעסטון)
הגר"י עדס, אמש (צילום: "מחאות החרדים הקיצונים")
המפגינים (צילום: המקום – חדשות אונליין)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר