פרסום ראשון

מועצת חכמי התורה תתכנס לדון בסוגיית הכדורגל בשבת

בעוד ש"ס כבר נתנה לכאורה את הסכמתה ל"שמירת הסטטוס קוו" בענין משחקי הכדורגל בשבת, בקרוב תתכנס מועצת החכמים בראשות ראש הישיבה חכם שלום כהן לדון בסוגיה הרגישה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיא המועצת וחלק מחברי המועצת (צילומים: יעקב כהן - פלאש 90)

מועצת חכמי התורה של ש"ס צפויה להתכנס בכדי לדון בנושא משבר השבת, כשעל הפרק יעמוד בעיקר נושא מתן ההיתר למשחקי כדורגל בשבת.

את הדברים אמר ח"כ יואב בן צור בראיון ל"כיכר השבת" שיפורסם בהמשך היום. לדבריו, כעת ממתינים לחזרתם של חברי המועצת הגאון רבי שמעון בעדני והגאון רבי דוד יוסף השוהים בחו"ל.

במהלך הישיבה צפויים הרבנים לדון כיצד להתמודד עם משבר הכדורגל, כאשר ראש הממשלה דורש לאשר את קיום המשחקים בשבת. השאלה שנותרה, האם המועצת תתכנס לאחר שתתקבל החלטה בוועדת השרים של ראש הממשלה האחראית לתת היתרי עבודה בשבת, או קודם לכן.

בסיום הישיבה של מועצת החכמים תצא הודעה מסודרת מטעם גדולי ישראל. יודגש, כי בש"ס טרם התייחסו לנושא הכדורגל בשבת, והאם נשיא המועצת הגר"ש כהן אישר את התמיכה בדרישת נתניהו.

הרב הראשי: כדורגל בשבת יותר חמור מעבודות הרכבת

כזכור, לפני כשלושה חודשים יצא הראשון לציון ונשיא בתי הדין הגאון רבי יצחק יוסף בקריאה לחברי הכנסת שלא לאשר את חילולי השבת במשחקי הכדורגל. במהלך שיעורו השבועי פנה הגר"י יוסף והתייחס לכוונתו של נתניהו להעניק אישור למשחקי הכדורגל בשבת: "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות.

הראשל"צ הוסיף ואמר: "אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר