נאום חבר המועצת

"לא להתערב בהפגנות; לסמוך על גדולי א"י"

בוועידת אגודת ישראל באמריקה שמתקיימת בימים אלו, נאם זקן ראשי הישיבות בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה, הגר"ש קמינצקי, שענה כיצד לענות לילדים שנחשפים למראות מישראל (חרדים,עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש קמינצקי בבית מרן הגראי"ל שטיינמן. ארכיון (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: בוועידת "אגודת ישראל באמריקה", שמתקיימת בימים אלו, נאם חבר מועצת גדולי התורה וזקן ראשי הישיבות בארה"ב, הגאון רבי שמואל קמינצקי, שיצא נגד התערבות של גדולי התורה בארה״ב בנושא הגיוס והצהיר כי "אנחנו לא צריכים להתערב, אנו סומכים על גדולי ארץ ישראל".

ל"כיכר השבת" נודע, כי הגר"ש קמנצקי ששהה בוועידה, לצידם של ראשי הישיבות הגר"א פלדמן והגר"א שכטר, נשאל על ידי כמה מהמשתתפים, בשלה השו"ת עם הקהל שהתקיים אחרי סעודת שבת, כיצד על תושבי ארה"ב החרדים להתייחס, אם בכלל, להפגנות "הפלג הירושלמי".

עוד הוא נשאל, מה צריך להסביר לילדים שרואים את התמונות והסרטונים מהמחאות השונות בריכוזים החרדיים בארץ ישראל.

הגר"ש קמינצקי השיב בנחרצות, כי אין לגדולי הדור באמריקה שום עניין להתייחס לנושא. "אנחנו לא צריכים להתערב, זה לא שייך לאמריקה אלא לארץ ישראל, ואנחנו סומכים על הגדולים שם. זו צריכה להיות התגובה שלנו גם לילדים", השיב.

העצרת נגד חוק הגיוס, בגינה התחוללו הסערה הקודמת וניסיונות ההתערבות מארה"ב - שנבלמו. ארכיון (באדיבות המצלם)

כזכור, במהלך הקיץ האחרון, נחשף ב"כיכר השבת" כי מספר חברים במועצת גדולי התורה בארה"ב פנו לגדולי הדור בישראל בנושא סערת חוק הגיוס, והציגו לפניהם כמה שאלות, כאשר גדולי התורה הבהירו להם בתשובה כי אין להתערב בנעשה בארץ הקודש, וכי כל החלטות נציגי הציבור והפוליטיקאים מתקבלים על ידם ובהכרעתם הברורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר