כיצד נחזק את הנישואים ונשמור על שלום בית?

קודם נצטרך לוותר על האגו, להכיר בהבדלים ובדמיון בין בני הזוג וכמובן לדעת איך לפרגן ולהחמיא. בנוסף, תמיד נוכל לפנות לייעוץ והדרכה תורנית כדי לשמור על שלום בית (משפחה, שיווקי)

לשמור על שלום בית. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

לפי נתונים שפורסמו בחודש ינואר 2013, כ-1,500 זוגות דתיים מתגרשים כל שנה. נדמה שתופעת הגירושין לכאורה ח"ו עולה בציבור החרדי וכך נפגעת קדושת המשפחה, אך יש כמובן דברים שאפשר לעשות בשביל לחזק את הקשר ולשמור על שלום הבית והמשפחה.

השאיפה צריכה להיות שמירה על שלום בית ויכולת להתמודד באופן יעיל עם קשיים בחיי הנישואין. במידה והזוגיות בכל זאת נתקלת בקשיים, תמיד יש אפשרות לפנות לרב או לרבנית ולקבל ייעוץ והדרכה תורנית בכל תחומי החיים.

יש כמה סימני אזהרה שמעידים על כך שהזוגיות במשבר. לרוב זה בא לידי ביטוי בתקשורת לקויה, במאבקי כוח ושליטה ובציפיות שמתנגשות על קרקע המציאות. גם תחושת ריחוק, שחיקה ושעמום מפרה את האיזון של התא המשפחתי וזוגיות במשבר מאופיינת לעיתים בעימותים עם משפחות המוצא. כמו כן, ניתן לזהות משבר בזוגיות באמצעות מיעוט ביטויי תקשורת, משבר אמון וקנאה ונכון לשנס מותניים ולטפל בבעיה כאשר כל צד מתבצר בעמדתו והדיאלוג הזוגי לא מוביל לתוצאות הרצויות.

ההשלכות של השוני והדמיון

הדרך לחיזוק הזוגיות עוברת ברצון להשתנות. שני בני הזוג צריכים לוותר על האגו ולתת עזרה לצד השני מכל הלב והנשמה. לפי חז"ל, "כשאוהבים – יש מקום על חודו של מחט" ולכן ברגע שבני הזוג יבינו מה עובר אחד על השני הם ירגישו חיבור ויקבלו בהבנה את העובדה שיש ביניהם הבדלים.

הטעות הנפוצה היא לדרוש מהשני מה שאנחנו דורשים מעצמנו, אך ההשלכות של השוני חשובות לשמירה על שלום בית. טבעה של האישה להיות שותפה ולכן קשה לה כשבעלה יוצא מהבית או חוזר ולא משתף אותה, בעוד הגבר תמיד יעדיף את הפינה השקטה. במידה ומרגישים שהזוגיות נפגעת בגלל פערי ציפיות, הפתרון הוא לחזור ליסודות ולזכור את ההשלכות של השוני.

הבעל צריך להבין את עולמה של האישה ולהיפך, כי ההבדלים מוטבעים בנו מבורא עולם וכל שנותר הוא ללמוד אותם. מצד שני, יש גם לא מעט נקודות דמיון והשקה. נקודות אלו חשובות לזוגיות בדיוק כמו ההשלכות של השוני והן קובעות את אופייה של מערכת היחסים. בני הזוג דומים למשל בתפיסת העולם שלהם, במה שהם רוצים עבור הילדים ובשאיפות למשפחה. את נקודות הדמיון הללו יש לחזק יחד עם הזוגיות ולשמור על שלום בית בלי לחוש מועקה ותסכול.

כך תפרגנו אחד לשנייה

בדיוק כמו בקניית מיטה יהודית שצריך להתאים לשני הצדדים, וכל אחד עם דרישות שונות בכל הקשור למזרן ובריאות וכאבי גב ונוחות, כמו גם העיצוב המיוחד בחדר ההורים שכל אחד ועולמו שלו - התקשורת והבנת כל אחד והצד של השני חשובה כדי לבנות אמון ובסיס. כך גם אך כמו בתחומים אחרים, גם בתא המשפחתי יש חילוקי דעות וחיפוש אחר תחושת ביטחון. אחת הדרכים להשיג את תחושת הביטחון הזו על אף השוני וחילוקי הדעות היא באמצעות פרגון.

הפה הוא מתנה נפלאה שניתנה לנו על ידי הקדוש ברוך הוא ובעזרתו אפשר לפרגן, לשמח ולהפתיע את הצד השני. כל מה שצריך לעשות הוא לדאוג למילה טובה ולמחמאה כדי להפוך את הבית למקום רגוע ומלא ביטחון. תמיד אפשר למצוא על מה לפרגן ורק צריך לשים לב לדברים הקטנים. למזלנו, פרגון הוא עניין ממכר ומהר מאוד נמצא את עצמנו מחזקים את הזוגיות באמצעות מחמאות שעוברות בין הגבר לאישה באופן קבוע.

ממי מקבלים ייעוץ מתאים?

כמובן שקיימים מקרים שבהם דיאלוג וניסיונות לפתור בעיות ספציפיות לא מביאים לתוצאה הנדרשת. במקרים כאלה אין ברירה אלא לפנות לייעוץ, שאותו ניתן לקבל ממטפל מוסמך בעדה הדתית או החרדית או מאדם בעל הכשרה תורנית. הגבר יכול לפנות לרב בשביל לשאול אותו על סוגיות מסוימות, בעוד האישה תפנה לרבנית ותקבל ממנה ייעוץ על דברים שבינו לבינה.

הדרכה תורנית נוטעת בזוג תחושת ביטחון ומספקת מקום שבו הם יכולים לשתף אחרים בקשיים שלהם. לצד הפנייה לרבנים, בשנים האחרונות גדל מספר הזוגות הפונים לייעוץ מקצועי. הייעוץ לא בהכרח מחליף את הרב אלא משמש כלי עזר נוסף בהתמודדות עם המחלוקות. בסופו של דבר, נסתרות הן דרכי השם וצריך לעבוד קשה בשביל לחזק את הזוגיות ולשמור על שלום בית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר