ארה"ב תאכזב שוב?

"טראמפ שוקל מתי ואיך להעביר את השגרירות לירושלים"

"ממש בזמן שאנו מדברים הנשיא בוחן איך ומתי להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים", כך אמר היום סגן נשיא ארה"ב בטקס לציון 70 שנה להצבעה באו"ם על חלוקת ארץ ישראל (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
טראמפ. יעמוד במילתו? (צילום: שאטרסטוק)

טראמפ שוקל שוב את האופציה להעברת שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים? סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, אמר היום (שלישי) כי "הקונגרס והממשל הביעו את רצונם להעביר את השגרירות. בזמן שאנו מדברים הנשיא בוחן איך ומתי להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים". את הדברים אמר פנס במהלך טקס באו"ם לציון 70 שנה להצבעה על חלוקת ארץ ישראל בכ"ט בנובמבר, 1947.

הנושא עלה לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות, כאשר בישראל ציפו כי יממש את הבטחתו להעתיק את השגרירות לירושלים. למרות זאת, טראמפ החליט לבסוף לחתום על הצו המעכב את העברת השגרירות. בבית הלבן הסבירו אז כי הצעד נועד "לתת סיכוי להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים".

נתניהו מתייחס לנושא (צילום: דניאל אליאור - ynet)

סגן הנשיא אמר עוד בנאומו כי "לעם היהודי יש זכות למדינה בארץ אבותיהם. לכבוד הוא לי לחגוג את האומץ וההתמדה והאמונה של העם היהודי שהפך את ההצבעה הזאת לאפשרית. הנשיא ביקש ממני להיות כאן ולהביע את הערכתנו לכל מי שתומך בישראל. הוא שלח אותי לכאן עם מסר פשוט, שתחת הממשל שלנו אמריקה תמיד תעמוד לצד ישראל".

"מה שקרה ב-1947 היה כנראה המאורע הכי היסטורי שהתרחש כאן. זוועות השואה הראו לעולם שהביטחון של העם היהודי לא יובטח ללא מדינה עצמאית וריבונית המסוגלת להגן על עצמה. זכותה של ישראל להתקיים היא מובנת מאליה ולא מוגבלת בזמן. ישראל לא נזקקה להחלטה כדי להתקיים. הם הפכו את המדבר לגן, מחסור לשפע, וחלום עתיק למציאות".

"אנחנו תומכים בישראל כי המטרה שלה היא המטרה שלנו. הערכים שלה הם הערכים שלנו. המאבקים שלה הם המאבקים שלנו. הממשל מחויב להביא סוף סוף שלום לקונפליקט. כמו שטראמפ אמר: אנחנו רוצים שישראל תחיה בשלום ובחודשים האחרונים עשינו התקדמות משמעותית. דונלד טראמפ לעולם לא יתפשר על הביטחון של המדינה היהודית" הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר