במקום יממה

הבוקר: הרופאים ישבתו למשך שעתיים

השביתה שתוכננה להיום (רביעי) בכל מערכת הבריאות הציבורית תצומצם והרופאים ישבתו למשך שעתיים, בהתאם לשעות הפעילות של קופת החולים או בית החולים (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השביתה שתוכננה להיום (רביעי) בכל מערכת הבריאות הציבורית תצומצם והרופאים ישבתו למשך שעתיים בלבד, בהתאם לשעות הפעילות של קופת החולים או בית החולים. על המטופלים לבדוק ישירות את שעות השביתה.

ההחלטה על צמצום השביתה התקבלה לאחר שהסתדרות הרופאים ומשרד הבריאות הגיעו הלילה להסכמה חלקית באשר להגבלת קליטת הרופאים.

יו"ר ועד העובדים של 'שיבא', זאב פלדמן, הסביר את המניעים לשביתה: "לפני כמה שבועות הוציא משרד הבריאות הנחייה חד צדדית האוסרת על מעבר של רופאים בין קופות חולים, הוציא דרישה לקבל את פרטי ההשתכרות של כל רופא, את פרטי החולים שהוא ראה, ואיפה הוא עבד. אלה דברים שלא קיימים בשום תחום אחר.

"נושא צנעת הפרט על שכר זה נושא של אדם והמעסיק שלו, ולא של רגולטור כמו משרד הבריאות. להגבלה של ניוד של מקום עבודה אנחנו מתנגדים בתוקף. אנחנו לא יכולים לעבור על זה לסדר היום. ציירנו קו שאנחנו לא מוכנים שיחצו אותו. המטרה שלנו היא לא שביתה. אנחנו מצטערים שאנחנו נאלצים לנקוט צעד כל כך קיצוני, אבל נעשו פה דברים שלא יעלו על הדעת".

כזכור, לפני כשבועיים הכריזה ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה בכדי למנוע "פגיעה קשה" ברופאים. בהסתדרות טענו כי משרד הבריאות מבקש להטיל מגבלות על העסקת רופאים באצטלה של הגבלת התחרות בין הקופות.

באחרונה פורסם על רופאים שקיבלו מאות אלפי שקלים ועברו בין הקופות תוך שהם מעבירים איתם את המבוטחים שלהם, בעקבות כך החל משרד הבריאות לבחון אפשרות להגביל את השכר שמקבלים הרופאים העצמאיים כדי למנוע "גניבת" רופאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר