המאבק הוכרע?

הריסת מבנה ב'נתיב האבות': כוחות גדולים מול המתבצרים

לאחר מאבק משפטי ארוך הגיעו הבוקר כוחות גדולים לשכונת 'נתיב האבות' ביישוב אלעזר בגוש עציון כדי להרוס את "הנגרייה". כ-400 שוטרים מתמודדים מול הנערים הרבים שמתבצרים בפנים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בכסלו תשע"ח | 29.11.17
מפגינים נגד הפינוי (צילום: איטן חי. וידאו: חנן גרינווד)

כוחות הביטחון השלימו לפני זמן קצר את הריסת המבנה הבלתי חוקי בנתיב האבות בהתאם להנחיית הדרג המדיני. הכוחות הגיעו הבוקר (רביעי) לשכונת 'נתיב האבות' ביישוב אלעזר בגוש עציון כדי לפנות ולהרוס את מבנה "הנגרייה" שנבנתה על קרקע פלסטינית.

כ-400 שוטרים הגיעו במקום במסגרת הפינוי, אך עשרות נערים התבצרו בתוך המבנה בניסיון למנוע את הריסתו. נכון לשעה 11:20 רוב הנערים פונו והכוחות צפויים לסיים בקרוב את פינוי המבנה.

מצה"ל נמסר כי בפעילות משתתפים כוחות הביטחון במספר מעגלי אחריות ופועלים לפינוי המבנה תוך שמירה על הביטחון החוק והסדר.

בתוך מבנה הנגריה התבצרו כאמור כמה עשרות נערים ונערות והכוחות פינו אותם אחד אחד. מעדי ראייה במקום, מדי פעם נשמעו קריאות "חייל מפקד סרב פקודה". עשרות נערות נשארו בחוץ והכוחות מסרבים לתת להם להיכנס. מדי פעם הוצאה מהמבנה נערה ממרת בבכי. בצד התחבקו בדמעות לוחמת מג"ב דתיה עם אחת המפונות.

"מה תספרו לנכדים שלכם. תתביישו. כתגייסת להרביץ ליהודי? זה חלק מארץ ישראל", צעק נער מגג המבנה שמיועד להריסה. דרמה החלה כשנער הצליח להשתחל החוצה מבעד לאחד החרכים וטיפס על הגג. תושבים דיברו איתו במשך שעה ארוכה והצליחו לשכנע אותו לרדת.

מדובר בהריסה חלקית של הבתים בנתיב האבות לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הציג מתווה שעשוי להציל שישה מ-15 הבתים המיועדים להריסה בשכונה. על פי המתווה ינוסרו מהבתים חלקים קטנים המצויים על קרקע פלסטינית פרטית ולבתים המנוסרים יינתן היתר בניה זמני שיהפוך אותם לחוקיים. בכך מקווים המתיישבים בשכונה שניתן יהיה להפוך את פסיקת בג"ץ שפסל את מתווה הניסור, למרות העובדה שהמדינה תמכה בו.

המקרה של נתיב האבות מקומם במיוחד שכן המבנה שאמור להיהרס היום ברובו נמצא על שטח ישראל ורק 40 ס"מ מתוכו בעייתיים. בעל המבנה ניסר את הקטע הבעייתי אך עדיין המדינה מתעקשת להרוס את המבנה כולו למרות שהוא כרגע ללא שום בעיה.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אומר בעקבות הפינוי, "עצוב מאוד שהגענו לרגע המחפיר הזה של אובדן שליטה ושלטון. אומרים לנו שזה הוא שלטון החוק ואנו אומרים שזהו אובדן השלטון והרס החוק. לא רק מבנה תמים ייהרס הבוקר בנתיב האבות, גם חוק העם הריבון בארצו ייפגע תחת די ניין ההרס".

"לפני 70 שנה בדיוק הכירו אומות העולם בזכותנו להקים מדינת ישראל ובו ביום גוש עציון נכנס לקרב האחרון שלו - הקרב על ירושלים. הגיעה תורה של ממשלת ישראל להכיר בעובדת שלטון ישראל בכל חבלי הארץ ואין מתאים מגוש עציון שהולך בנתיב אבותיו להתחיל את הצד ההיסטורי הזה של החלת הריבונות".

הדס פרוש, פלאש 90
הדס פרוש, פלאש 90
הדס פרוש, פלאש 90
הדס פרוש, פלאש 90
הדס פרוש, פלאש 90
הדס פרוש, פלאש 90
מבנה הנגרייה, צילום: מטה המאבק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר