בר מצווה מרגשת בכותל המערבי לנער שחולץ עם אמו מכפר ערבי

קהל רב הצטרף לתהלוכה שליוותה בשירים וריקודים את חתן הבר המצווה משער האשפות בדרכה לשריד בית מקדשנו. ברגע שבו הניח חתן בר המצווה את התפילין, עין מקרב בני המשפחה ופעילי יד לאחים שידעו את סודו לא נותרה יבשה (בארץ)

חתן הבר מצווה שגדל כילד מוסלמי קורא בתורה (צילום: יד לאחים)

מעמד מרגש וסוחט דמעות נערך ביום שני השבוע ברחבת הכותל המערבי בירושלים. לקול שירה נרגשת, עלה לתורה נער חינני שביום זה נכנס בעול תורה ומצוות ונראה בחזותו כבן תורה לכל דבר ועניין. עיניהם של בני המשפחה ופעילי יד לאחים לא נותרו יבשות, כשחתן בר המצווה הניח את התפילין שהארגון רכש עבורו.

חלק מהנוכחים במקום שלא היו מודעים לסודו של חתן בר המצווה, לא היו יכולים להעלות בדעתם כי הנער שעלה לתורה, אמר את ברכותיה וקרא את הפסוקים כבקי ורגיל, גדל בעברו כילד מוסלמי.

תחילתו של הסיפור לפני 15 שנים, כאשר ש', נערה יהודייה מירושלים, הכירה בן מיעוטים שניצל את מצוקתה האישית וכעבור זמן קצר השניים התחתנו ועברו להתגורר בכפר ערבי. רק לאחר שסבלה מאלימות קשה שכמעט הביאה למותה, העזה ש' לפנות ליד לאחים ולבקש את עזרת הארגון. עובדת סוציאלית של המחלקה להצלה מטמיעה של יד לאחים נרתמה לטובת טיפול בש' ובבנה שנולד בינתיים והחלה לנהל עמה קשר טלפוני אינטנסיבי, תוך שהשיחות מתנהלות בזהירות בשעה שהבעל הערבי יוצא לעבודתו.

במבצע מורכב חילץ יד לאחים את ש' ובנה מלב כפר ערבי עוין בשומרון והעבירם לדירת מסתור מוגנת ומאובזרת היטב. בהדרכת היועצים המשפטיים של יד לאחים הגישה ש' תלונה במשטרה כנגד אלימות בעלה הערבי, וכשבעלה הובא למשפט ונכלא לפרק זמן ארוך קיבלה האם היהודייה את המשמורת הבלעדית על בנה.

במהלך השנים התקרבה ש' ליהדות ובנה, שלווה על ידי חונך מיוחד של יד לאחים, החל ללמוד בתלמוד התורה בעיר בה התגוררו. בשנה האחרונה לימד החונך את הנער את הלכות הנחת תפילין וקריאת התורה והכינו לקראת היום הגדול – יום בר המצווה.

השבוע כאמור נחוגה בר המצווה כשהיא נפתחת בהתכנסותם של חתן בר המצווה ומשפחתו הרחבה, יחד עם פעילי יד לאחים בשער האשפות. במקום המתינה להם להקת מתופפים, שעם שופרות ודרבוקות בידם ליוו אותם בדרכם לכותל. המראה החגיגי וקולות השמחה משכו את תשומת לב הקהל שעמד בדרכם, כשעשרות אנשים – חלקם תיירים, מצטרפים לתהלוכה שנכנסה לרחבת הכותל בשירים ובריקודים ואחד מפעילי יד לאחים נשא את חתן בר המצווה על כתפיו. כפי שתוכנן מראש, ברחבת הכותל קיבל את פניהם נציג הקרן למורשת הכותל, הרב מאיר ישראל נהון, שסייע בניהול האירוע.

שעות אחדות לאחר מכן נערכה בערב סעודת בר המצווה לבנה של ש' באולם שמחות באשקלון, בהשתתפות בני משפחה, חבריו לספסל הלימודים במתיבתא וכן ניצולות של יד לאחים – חברותיה של האם, שהכירו אותה בפעילויות גיבוש של הארגון לניצולות מכפרים ערביים. הרב משה כהן, מבכירי הפעילים, נשא דברי ברכה וחיזוק ובסיום דבריו העניק לחתן מתנה בדמות סט משניות מפואר – מתנת יד לאחים.

בסיום האירוע ניגשו אמו וסבתו של חתן בר המצווה לפעילי יד לאחים והודו להם נרגשות על העזרה הרבה שניתנה להם עד הלום, ובפרט על ארגון ומימון יום הבר המצווה לרבות רכישת זוג התפילין והביגוד המלא לנער.

הריקודים בכניסה לכותל בליווי להקת המתופפים. צילום: יד לאחים
הרב משה כהן מיד לאחים חובש את המגבעת לראשו של חתן הבר מצווה. צילום: יד לאחים
קבלת עול מלכות שמיים בכותל המערבי. צילום: יד לאחים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר