בגלל ההרס במאחז

מחקים את 'הפלג': הסרוגים חסמו את בר אילן והכניסה לירושלים

קבוצת בחורים מישיבת רמת גן, הדתית-לאומית, חסמה היום נתיב במחלף בר אילן שבכביש 4. מאוחר יותר חסמו אחרים את הכניסה הראשית לירושלים. "אלינו המשטרה התייחסה אחרת מלחרדים הקיצונים. אותנו היא פינתה מיד" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
החסימה הערב בכניסה לירושלים (צילום: "חדשות נייעסטון". תמונות: נועם גלר)

עשרות צעירים, בני הציונות הדתית, חסמו היום (רביעי) צירי תנועה מרכזיים, כמחאה על פינוי והרס מבנה נגרייה במאחז 'נתיב האבות' שבהתנחלות אלעזר בגוש עציון.

בשעות הצהריים זה אירע בחלק ממחלף בר אילן במרכז, בלב כביש 4. תלמידי ישיבת רמת גן ירדו אל ציר התנועה העמוס וחסמו את נתיב הנסיעה של הרכבים הרבים.

בשעות הערב ירדו צעירים מאזור שכונת קרית משה, בעיקר מהזרם החרד"לי, אל הכניסה לירושלים, וחסמו למשך זמן את כביש מספר 1, נתיב הגישה העיקרי לבירה.

בשני המקרים לא ארכה המחאה זמן ממושך במיוחד. אחד הנוכחים מתאר: "בתוך רבע שעה בערך הגיעו שוטרים, פינו אותנו בכוח ובמהירות ופתחו את הכביש לנסיעה שוטפת".

אדם המכיר מקרוב את הלוך הרוחות בקרב הצעירים הללו, מספר ל"כיכר השבת", כי "אחרי שבזמן האחרון הם ראו שוב ושוב את חסימות הכבישים של הקיצונים החרדים, מה שאתם קוראים 'הפלג הירושלמי', הם דיברו ביניהם היום, אחרי ההרס במאחז, ואמרו 'בואו נעשה כמוהם'".

"הם רק לא ידעו", הוא מוסיף, "שהמשטרה לא תהיה סבלנית אליהם ותחכה שעות כמו שהיא עושה בחסימות של החרדים האלו. מולם השוטרים היו נחושים וזריזים".

לדבריו, "האמת היא שהפלג הזה הוא שמחקה אותנו, לא הפוך. אנחנו, במהלך ה'ההתנתקות' מגוש קטיף לפני 12 שנה, התחלנו ראשונים עם חסימות כבישים במחאה שהסעירה את המדינה. ההבדל הוא, שלא עשינו את זה בתוך השכונות שלנו, של הכיפות הסרוגות, כמו שהקיצונים החרדים עושים בדווקא בשכונות שלכם".

מדוברות המשטרה נמסר הערב: "מתחת לגשר המיתרים התאספו כמה עשרות צעירים שחסמו את הכביש והניחו צמיגים על הכביש לזמן קצר במחאה על רקע פינוי שבוצע היום ביו"ש. כוח משטרה הרחיקם מהכביש והכביש נפתח לתנועה. עקב החסימה נוצרו עומסי תנועה במקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר