בישראל מעריכים

"טראמפ יכריז על תחילת העברת השגרירות לירושלים"

בישראל מעריכים כי בימים הקרובים יכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על מעבר שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב - לירושלים. אמש סגנו הצהיר: הנשיא שוקל את הנושא (פוליטי, מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דונדל טראמפ. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יכריז בימים הקרובים על תחילת ההכנות להעברת שגרירות ארה"ב בישראל - לירושלים, כך מעריכים גורמים ישראלים בכירים. בחברת החדשות דווח כי טראמפ צפוי להכריז בימים הקרובים על הכרה בירושלים כבירת ישראל הרשמית.

על פי הדיווח, הנשיא האמריקני שהתחייב טרם הבחירות להעביר את השגרירות לירושלים - אולם דחה זאת - לא מעוניין לחתום שוב על הצו שדוחה את העברת השגרירות ומשאיר אותה בתל אביב. בין השאר, מפעילים גורמים נוצריים לחץ על הנשיא לבצע את המהלך ולהעביר את השגרירות לירושלים.

בתוך כך, בבית הלבן התייחסו לדיווחים בישראל ואמרו כי "מוקדם מדי לדבר על העברת השגרירות".

נתניהו מתייחס לנושא. ארכיון (צילום: דניאל אליאור - ynet)

כזכור, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, אמר אמש (שלישי) כי "הקונגרס והממשל הביעו את רצונם להעביר את השגרירות. בזמן שאנו מדברים הנשיא בוחן איך ומתי להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים". את הדברים אמר פנס במהלך טקס באו"ם לציון 70 שנה להצבעה על חלוקת ארץ ישראל בכ"ט בנובמבר, 1947.

סגן הנשיא אמר עוד בנאומו כי "לעם היהודי יש זכות למדינה בארץ אבותיהם. לכבוד הוא לי לחגוג את האומץ וההתמדה והאמונה של העם היהודי שהפך את ההצבעה הזאת לאפשרית. הנשיא ביקש ממני להיות כאן ולהביע את הערכתנו לכל מי שתומך בישראל. הוא שלח אותי לכאן עם מסר פשוט, שתחת הממשל שלנו אמריקה תמיד תעמוד לצד ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר