מחאה בירושלים

"חרפה": מסיבה משותפת לחשמונאים, מוחמד ואותו האיש

מתנ"ס ירושלמי יוזם מסיבה משותפת לזכר מתתיהו והחשמונאים, מוחמד ואותו האיש, ומצליח לגרום לזעם בקרב חברי מועצת העיר, שהתבטאו בתכתובת פנימית: "זו חרפה, חילול קדושת י-ם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
סמלי החג הנוצרי (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

פרסום ראשון • מחאה בירושלים: המתנ"ס הקהילתי בשכונת הגבעה הצרפתית בבירה, הודיע לתושבים על קיום מסיבה משותפת, במהלך חג החנוכה, לחשמונאים, למוחמד ולאותו האיש - ההחלטה על קיום "המסיבה המשותפת" מעוררת את זעמם של תושבי השכונה הדתיים והחרדים, ומקפיצה את חברי מועצת העיר שיצאו במחאה וכינו את האירוע - "חרפה".

האירוע מתוכנן להתקיים במהלך נר שני של חג החנוכה, וכאמור כבר גורר גל מחאה בקרב חברי מועצת העיר. לידי "כיכר השבת" הגיעו תכתובת פנימיות של חברי מעוצת העיר בנושא.

חבר מועצת העיר אברהם בצלאל (ש"ס) כותב: "אריאלה ורני שלום וברכה! חג החנוכה היינו חג שכל מהותו הוא ניצחון הייחודיות של העם היהודי כנגד הניסיונות של אומות חיצוניות לפגוע בו, בתורתו, ובתרבותו".

"לצערנו דווקא בחג זה אנו שומעים על כוונתו של מתנ"ס גבעה הצרפתית לחלל את החג באירועים המשותפים ליהודים ונוצרים ע"י העלאת קרנם של גדולי דתם ולפעול ההיפך ממהותו של החג, אין צורך להאריך בכוונתם של עורכי האירועים מעין אלו, כך שמחויבותנו לעשות הכל למנוע אירוע זה. אבקש לפעול ככל האפשר למנוע חרפה זו" סיים בצלאל את דבריו.

חבר המועצה מיכאל הלברשטאם (יהדות התורה), הוסיף בתגובה: "על זה אנו בוכים: אֱלֹהִים, בָּאוּ גוֹיִם בְּנַחֲלָתֶךָ-- טִמְּאוּ, אֶת הֵיכַל קָדְשֶׁךָ; שָׂמוּ אֶת-יְרוּשָׁלִַם לְעִיִּים. (תהילים פרק עט), ועל זה אנו מתפללים : בָּאוּ בָנֶיךָ לִדְבִיר בֵּיתֶךָ וּפִנּוּ אֶת הֵיכָלֶךָ וְטִהֲרוּ אֶת-מִקְדָּשֶׁךָ וְהִדְלִיקוּ נֵרוֹת בְּחַצְרוֹת קָדְשֶׁךָ וְקָבְעוּ שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה אֵלּוּ לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל".

חברת מועצת העיר יעל ענתבי: "מסכימה עם הנאמר". פיני עזרא כתב: "חנוכה מסמל את הניצחון של עם ישראל. אין מקום לערבב בין הארועים לארוע של עמים אחרים. צריכים לשמור על קדושת החנוכה".

בים חברי המועצה הנוספים שהתייחסו למקרה נמצא גם יוחנן ויצמן, שכתב: "אסור לנו לתת לחלל את קדושת ירושלים בשעשועים מגוכחים. הרצון של כל מיני גורמים להוריד את ערך חגי ומועדי ישראל ברור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר