"אקלים מכבד"

נהלי לבוש חדשים בצה"ל: שרוול קצר ייאסר

על פי האיגרת שהפיץ אגף כוח אדם, ייאסר שימוש בחולצה בעלת שרוולים קצרים לגברים ונשים בשירות קבע. "לחדד את נהלי הסדר ולשמור על אקלים יחידתי מכבד" נאמר (חדשות)

צילום: שאטרסטוק (צילום: שאטרסטוק)

ענף המשטר והמשמעת באכ"א פרסם היום (חמישי) הנחיות חדשות בנוגע ללבוש במסגרת צה"ל. חלק מההנחיות החדשות יכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2018. מטרת ההנחיות, היא "לחדד את נהלי הסדר והמשמעת, להעצים את הלכידות והאחידות במסגרת הצבאית ולשמור על אקלים יחידתי מכבד".

על פי האיגרת, ייאסר שימוש בחולצה בעלת שרוולים קצרים לגברים ונשים כאחד בשירות קבע. חלק נוסף בהנחיות נוגע לנעליים התקניות לגברים בצה"ל: נעליים חצאיות או שלושת-רבעי אותן זכאים אנשי הקבע לנעול, יירכסו בשרוכים בלבד, מעור או דמוי עור בצבע שחור אחיד, חלק, ללא תפרים ולא מבריק. חרטום הנעל יהיה מעוגל, ללא קישוט או אבזם, וגובה עקב הנעליים יהיה 2 ס"מ לכל היותר. הגרביים - שחורים או אפורים בלבד.

כמו כן, החל מתחילת שנת 2018, יאושר שימוש בנעליים גבוהות במדי א' קבע - למשרתים בדרג הנפרס ברמת פעילות א' ומעלה בלבד. יחול איסור מוחלט על נעילת נעלי הרים. בנוסף, לכלל החיילים ואנשי הקבע ייאסר ללבוש מדי ב' בשטח הקריה, למעט בעת תרגילים ושעת חירום, אז יינתן אישור כולל.

במקביל, נערכת עבודת מטה בשיתוף אט"ל בנוגע לעיצוב חדש למדי הב' לכלל חיילי צה"ל, אולם עד להשקת העיצוב, ייאסר על קצינים שמשתתפים בפיילוט בחינת העיצוב להשתמש במדים. בנוסף, ייאסר שימוש במדים עם שמות, סמלי יחידה ודגל, למעט פיקוד העורף, קשרי חוץ, מתאם פעולות הממשלה בשטחים ומרכז ההובלה.

צה"ל חידד גם את הנהלים בנוגע ללבוש אזרחי למורשים ביחידות השונות: חולצות ושמלות - בעלות שרוול, בכל צבע, אולם לא גזורות וללא כיתוב מבזה או משפיל. מכנסיים, חצאית ושמלה יהיו מתחת לגובה הברך. כמו כן, מכנסיים קצרים ניתן ללבוש באימון גופני - ובלבד שיגיעו עד הברך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר