סוער בוושינגטון

דיווחים: טראמפ יחליף את המזכיר טילרסון

גורמים בבית הלבן סיפרו לניו יורק טיימס כי מזכיר המדינה, רקס טילרסון, צפוי להיות מוחלף בקרוב ויפוטר מתפקידו לטובת ראש ה-CIA, מייק פומפיאו. הדיווחים לא אושרו סופית (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ וטילרסון בימים שמחים יותר (צילום ארכיון: אתר הבית הלבן)

שוב חוסר יציבות בבית הלבן? דיווחים בתקשורת האמריקאית טוענים כי מזכיר המדינה רקס טילרסון מי שקרא לנשיא טראמפ - "טמבל" צפוי להיות מוחלף בקרוב. על פי הדיווח בניו יורק טיימס את טילרסון יחליף מייק פומפיאו – מי שעומד כיום בראש סוכנות המודיעין המרכזית (CIA).

על פי גורמים בכירים בבית הלבן, הסנאטור הרפובליקני מארקנסו טום קוטון הוא שיחליף את פומפיאו בניהול ה-CIA. לפי העיתון האמריקני, עדיין לא ברור אם טראמפ נתן את אישורו הסופי לתוכנית, שנמצאת בדיונים בדרגים השונים בבית הלבן כמה כבר שבועות. הפיטורים הסופיים של טילרסון, כך לפי הגורמים ששוחחו עם העיתון האמריקני, יקרו בסוף דצמבר או בינואר.

כזכור, היחסים בין טילרסון לטראמפ מתוחים כבר תקופה ארוכה ונראה שהולכים ומתערערים עוד יותר לאחרונה לאחר שהנשיא מידר את מזכיר המדינה שלו מתחומים שונים שקשורים למשרדו, קיצץ בתקציבים ואף ביטל את דבריו של טילרסון כשאמר שהוא "מבזבז את זמנו עם איש הטילים הקטן", שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און. היה זה לאחר שמזכיר המדינה חשף שלארה"ב ולצפון קוריאה יש כמה ערוצי תקשורת, ושוושינגטון בוחנת את הנכונות של פיונגיאנג לנהל דיאלוג על תוכנית הגרעין שלה.

בתחילת החודש אף אמר הנשיא טראמפ כי הוא לא בטוח אם טילרסון יישאר בתפקיד שלו עד לסיום כהונתו בבית הלבן וכי הוא "לא שמח" מכך שכמה אנשי צוות במשרד המדינה לא תומכים באג'נדה שלו. בראיון ברשת פוקס ניוז תקף טראמפ את משרד החוץ האמריקני ואת העומד בראשו, ואמר כי רק הוא בעצמו קובע את מדיניות החוץ של ארה"ב. "מי שחשוב זה אני", אמר טראמפ. "אני היחיד שמשנה כי, בסופו של דבר, אני קובע את המדיניות".

התקרית הזכורה ביותר כנראה בין השניים היא הדיווח ברשת NBC על כך שבקיץ האחרון כינה טילרסון את הנשיא טראמפ "טמבל" ושקל להתפטר. בעקבות הדיווח כינס טילרסון מסיבת עיתונאים שבה הכחיש שאי פעם שקל לעזוב את ממשלו של טראמפ. עם זאת, הוא לא הכחיש שכינה את הנשיא האמריקני "טמבל" ורק תקף את התקשורת שפרסמה את הדברים. מאוחר יותר פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית הודעה שבה נמסר שהדיווח ב-NBC היה שקרי.

בעקבות הדברים הללו, בחודש שעבר אפילו הציע טראמפ במחווה משעשעת להשוות את מבחני האינטליגנציה שלו עם אלה של מזכיר המדינה שלו. "אני חושב שזה פייק ניוז, אבל אם הוא אמר את זה אני מניח שנצטרך להשוות מבחני איי קיו", אמר טראמפ בראיון למגזין "פורבס". "ואני יכול לומר לכם מי הולך לנצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר