ב-130 מיליון דולר

הרייכמנים מכרו את מלון "וולדורף אסטוריה"; הצביון החרדי יישמר?

בית המלון היוקרתי שבבירה החליף בעלות באופן מלא, כשעבר מידי משפחת רייכמן לאיש העסקים מישל אוחיון תמורת כ-130 מילון דולר. ציפייה דרוכה בקרב האורחים באשר לעתיד צביונו של המקום (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מלון וולדורף אסטוריה ומנהלו. ארכיון (צילום: Flash 90)

הושלמה מכירת מלון "וולדורף אסטוריה" בירושלים, על ידי משפחת רייכמן מקנדה. מעתה הבעלים היחיד של המקום הוא איש העסקים מישל אוחיון.

מראש נקבע הפרק האחרון בעסקה לסוף השנה האזרחית 2017, למימוש מלא של חילופי הבעלות, ולפי אחד הדיווחים נמכר בית המלון בסכום משוער של 130 מיליון דולר. המלון ימשיך להיות מנוהל תחת רשת המלונות 'הילטון ישראל', כשלפי החוזה, מיד לאחר המכירה יוקמו בשטחו ספא ובריכה גדולים.

גורמים המעורים בפרטים תוהים, האם צביון המלון יישאר כפי שהיה עד כה, תחת בעלות משפחת רייכמן החרדית שהקפידה על רמת כשרות מאוד קבועה ונהלי צניעות שכללו גם הפרדה נאותה בין גברים לנשים.

הבעלים החדש, מישל אוחיון, הינו אדם מסורתי, אך טרם ברור אם יותיר את המלון בצביונו החרדי הנוכחי המתואר.

יצויין, כי עדיין לא ידוע מה יעלה בגורלן הכלכלי של מספר דירות הממוקמות בבנין שממול למלון ושהיו בבעלותו עד כה, המשמשות לעתים עשירים יהודים מהעולם דוגמת ג'יי שוטנשטיין ואחרים.

כזכור, בית המלון ידע גם ימים פחות יפים מבחינה כלכלית - למעט תקופות החגים העמוסות - בשל העובדה כי הוא מכיל 220 חדרים בלבד, שתפוסתם עומדת בדרך כלל על כ-85 אחוזים, והרווח העיקרי הוא מקיום שמחות וכינוסים במקום, שההכנסה מהם לא מוצתה עד כה באופן מירבי ולא תמיד הצליחה לקזז את ההוצאות הרבות על התחזוק הקפדני והיפהפה של המלון.

כזכור, לפני כחצי שנה התפצלה משפחת רייכמן הקנדית מזו הישראלית, כשהראשונה רכשה את חלקו של הדוד ר' יוסף תושב שכונת שערי חסד בירושלים, שהחזיק 10 אחוז מסך הבעלות המשפחתית במקום. כעת כאמור מסיימת כל משפחת רייכמן את שייכותה לבית המלון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר