אפשר גם אחרת

אלו שיאני הנוכחות החרדים בישיבות המועצה

לאחר הסקירה הנרחבת לפני שבוע על חברי המועצה החרדיים שלא טרחו להשתתף בדיוני העיריות אליהם הם נבחרו בבחירות הקודמות - קבלו את הרשימה ההפוכה, החיובית, מעיתון 'בקהילה' (פוליטי)

ישיבה במועצת העיר אלעד. אילוסטרציה (צילום ארכיון: דוברות העירייה)

בשבוע שעבר צללנו לפרוטוקולים של ישיבות המועצה בערים החרדיות וברשויות בהן ריכוז חרדי גדול, כדי להביא את מפת הנוכחות של הנציגים החרדים בישיבות המועצה.

הכתבה הכתה גלים בקרב נציגים ששמם הופיע במחסרים הקבועים. כבר השבוע חלקם ניסו לתקן את הרושם והקפידו להגיע לישיבת המועצה המקומית בזמן. באחת הערים החרדיות הגדולות שפשפו חברי המועצה את עיניהם מול חבר מועצה מהמחסרים הקבועים שהגיע לישיבת המועצה לאחר חודשים ארוכים. לצערו, בשל איחורו של המתמלל, הישיבה נדחתה ב-45 דקות והוא נאלץ להמתין בסבלנות עד לתחילתה, רק כדי ששמו יירשם ברשימת הנוכחות.

אך בניגוד לרושם השלילי, כביכול כל הנציגים החרדים יושבים במקומם אך ורק למען התואר, אפשר גם אחרת. קבלו את רשימת שיאני הנוכחות החרדים בישיבות המועצה.

אופקים: שיאן נוכחות ישיבות המועצה בעיר הוא בנימין מלכה (ש"ס), שנכח ב-57 ישיבות מועצה מתוך 63 שנערכו עד היום. אחריו ברשימה אברהם דייטש (דגל התורה) עם 56 ישיבות. סלומון עזרן (ש"ס) ויחיאל בר-און עם 55 ישיבות כל אחד.

אלעד: מלבד ראש העיר ישראל פרוש, שניהל את כל ישיבות המועצה, סגן ראש העיר צוריאל קריספל (ש"ס) הוא שיאן הנוכחות בעיר עם השתתפות ב-44 ישיבות מתוך 46. למקום השני הגיע סגן ראש העיר שמואל גרוסברד (דגל התורה) עם 43 ישיבות, והוא חולק את המקום יחד עם פנחס גרוס (אגודת ישראל), משה ברדוגו (דגל) ואבי דיין (ש"ס).

אשדוד: למקום הראשון בהשתתפות ישיבות מועצה הגיע עזרא שור (אגודת ישראל) עם השתתפות ב-68 ישיבות מתוך 72 שנערכו עד כה. למקום השני הגיע חברו לסיעה אפרים ובר עם 67 ישיבות. למקום השלישי הגיע אברהם אמסלם עם השתתפות ב-66 ישיבות בסך הכל.

ביתר עילית: ראש העיר מאיר רובינשטיין ניהל את כל 42 ישיבות המועצה שנערכו עד כה בעיר, כשלמקום השני הגיע סגנו יצחק רביץ (דגל התורה) עם חיסור אחד בלבד. למקום השלישי הגיע סגן ראש העיר השני יהודה עוביידי (ש"ס) עם השתתפות ב-39 ישיבות.

בית שמש: את המקום הראשון בעיר לוקח חבר המועצה יגאל חדד (ש"ס), שחיסר ישיבה אחת בלבד מתוך 58 ישיבות שנערכו עד היום. למקום השני הגיע ישראל סילברסטיין (דגל התורה) עם השתתפות ב-56 ישיבות. את המקום השלישי חולקים צמד חברי המועצה משלומי אמונים שמעון גולדברג ואברהם פרנקל יחד עם ראש העיר משה אבוטבול עם נוכחות ב-55 ישיבות.

ישיבה במועצת העיר ירושלים. אילוסטרציה (ארכיון: באדיבות המצלם)

בני ברק: מלבד ראש העיר חנוך זייברט, שנכח בכל 46 ישיבות המועצה שנערכו בעיר, נכח סגנו אברהם רובינשטיין (דגל) ב-36 ישיבות מועצה. במקום השני נמצאים משה פרידמן, ישראל הפטקה ושלמה קוסטליץ מאגודת ישראל עם 34 ישיבות כל אחד, כשמיד אחריהם הגיעו סגן ראש העיר מנחם שפירא (דגל) ובצלאל נתן (ש"ס) ל-33 ישיבות בסך הכל.
חיפה: מבין חברי המועצה החרדים בעיר, נכח אריה בליטנטל (אגודת ישראל) ב-64 ישיבות מועצה מתוך 67 ישיבות.

טבריה: למקום הראשון מבין הנציגים החרדים בעיר הצפונית הגיע סגן ראש העיר אליהו זיגדון (ש"ס) עם השתתפות בכל ישיבות המועצה שנערכו עד כה בעיר. אחריו נמצאים דוד אוחנה (דגל) עם השתתפות ב-39 ישיבות מתוך 42 שנערכו עד כה, ויוסף אוקנין (ש"ס) עם 38 השתתפויות.

ירושלים: מבין חברי המועצה החרדים בעיר, נכח אליעזר ראוכברגר (דגל) בכל 63 ישיבות המועצה שנערכו עד כה, מה שמציב אותו כשיאן הנוכחות הארצי. את המקום השני חולקים ישראל קלרמן (דגל), יוחנן ויצמן (אגודה) וחיים אפשטיין (עץ) עם השתתפות ב-61 ישיבות.

מודיעין עילית: ראש העיר יעקב גוטרמן ניהל את כל 41 ישיבות המועצה שנערכו עד כה. את המקום השני חולקים סגנו מרדכי גולדברג ואליהו אוחיון (דגל) עם השתתפות ב-40 ישיבות, כשלמקום השלישי מגיע נחמן ניימן (אגודת ישראל) עם 39 השתתפויות.

נתיבות: סגן ראש העיר יעקב מעלימי (ש"ס) חיסר ישיבה אחת בלבד מתוך 45 ישיבות שנערכו עד כה. למקום השני הגיע חברו למפלגה עידו לוי עם השתתפות ב-38 ישיבות.

פתח תקווה: חבר המועצה ישראל פרידמן הוא שיאן הנוכחות בישיבות מועצה בעיר, כשהשתתף ב-54 ישיבות מועצה מתוך 55 ישיבות שנערכו עד כה בעיר. למקום השני הגיע אליהו ברוכי (דגל), שרשם נוכחות ב-52 ישיבות ולמקום השלישי הגיע אליהו גינת עם השתתפות ב-46 ישיבות בלבד.

צפת: חברי המועצה נחמן גלבך (אגודה) ונהוראי לחיאני (ש"ס) חולקים את המקום הראשון בעיר עם חיסור משתי ישיבות מועצה בלבד. למקום השני הגיע אליעזר לזר (אגודה) עם 4 היעדרויות בסך הכל.

קריית יערים: ראש המועצה אברהם רוזנטל ניהל את כל 41 ישיבות המועצה ביישוב. את המקום השני חולקים בנימין מיירינק ובן-ציון בנג'מין (כן לקריה) עם השתתפות ב-35 ישיבות בסך הכל.
רכסים: רוב הפרוטוקולים הוסרו מאתר המועצה, בניגוד לחוק, כך שלא ניתן לציין את שיאני הנוכחות ביישוב.

רחובות: חבר המועצה שלמה מונטג (דגל) הוא שיאן הנוכחות מבין הנציגים החרדים בעיר, עם השתתפות בכל ישיבות המועצה שנערכו עד כה, למעט ישיבה אחת בלבד.

הכתבה פורסמה בעיתון 'בקהילה'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר