שימו לב

הטיתם מבט בנהיגה? תקנסו ב-500 ש"ח

המשטרה הודיעה כי החל מהיום תחל המשטרה לקנוס גם על מבט שלא מכוון לכביש זאת במטרה למגר את המבטים של נהגים לעבר מכשירי הסלולר המונחים עליהם (משטרה, רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

המשטרה הודיעה היום (ה') כי מעתה נהג שיוריד את מבטו מהכביש וניכר כי מתעסק בעניין שאיננו חלק מפעולות הנהיגה – יספוג דו"ח בסך של 500 ₪ ו-6 נקודות חובה.

בהודעה המשטרה נאמר כי: "לאור התופעה החמורה של נהגים העושים שימוש בטלפון, באופן שהוא מונח על רגליהם, על המושב או בכל מקום אחר שאיננו התקן חוקי ומבטם מופנה מטה ולא לדרך, עם כל הסכנות הכרוכות בדבר - יש לנהוג עם הנהגים כדלקמן: שוטר המבחין בנהג שרכבו בתנועה ואשר ראשו מוטה מטה וניכר כי מבטו אינו מופנה לדרך וכי הוא מתעסק בעניין שאיננו חלק מפעולת הנהיגה - ירשום לנהג דו"ח בגין נהיגה בחוסר זהירות. הקנס: 500 שקלים ו-6 נקודות".

בעת מילוי הדו"ח יחוייב השוטר לרשום בנסיבות הדו"ח האם הוא עצמו היה בעמידה או בנסיעה בעת שהבחין בביצוע העבירה, באיזה מרחק, ובאיזה צד היה מהנהג בעת שהבחין בעבירה. ובכך, כנראה ייחסך נתינת דוחות סתמיים ללא סיבה מוצדקת.

בנוסף צוין כי "אין חובה על השוטר לראות טלפון נייד ברשותו של הנהג ,ודי בכך כי הבחין בביצוע העבירה כמפורט בסעיף א'. (הסטת מבט מהכביש)".

במשטרה הסבירו כי בנהיגה במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש עובר הרכב כ-100 מטר בכל שניה, הורדת העיניים מהכביש שווה לנהיגה בעצימת עיניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר