ארגנטינה

הופסקו החיפושים אחר הצוללת האבודה

חיל הים הארגנטינאי הודיע במסיבת עיתונאים כי הוא נאלץ להפסיק את החיפושים אחר הצוללת האבודה "ארה סואן חואן" ו-44 אנשי צוותה בשל הסיכויים האפסיים כי יימצאו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אבל בארגנטינה: חיל הים הארגנטיני הפסיק את מאמצי החיפוש אחר 44 אנשי הצוות שהיו על הצוללת "ארה סואן חואן", שנעלמה לפני 15 ימים בעת שהייתה בדרך למחוז בואנוס איירס. כך הודיע אמש (ה') דובר חיל הים הארגנטיני, אנריקה באלבי, במסיבת עיתונאים שכינס. עם זאת, באלבי הוסיף כי מדינתו תמשיך לנסות לאתר את הצוללת בסיוע גורמים בינלאומיים שהתגייסו לסייע למבצע החיפושים. נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מאקרי, הבטיח למשפחות הנעדרים כי תתקיים חקירה מלאה בנושא.

"28 ספינות, תשעה מטוסים ו-4,000 בני אדם השתתפו בחיפושים – שבהם השתתפו 18 מדינות", אמר באלבי והוסיף כי "למרות המאמצים הנרחבים, לא הצלחנו לאתר את הצוללת".

כמה מקרובי משפחותיהם של אנשי הצוות הנעדרים פרצו בבכי לאחר שקיבלו את הבשורה על הפסקת מאמצי החיפוש אחר יקיריהם. "אני לא מבין את ההחלטה השרירותית והבלתי מוצדקת הזאת", אמר לואיס טגליאפיטרה, אביו של חבר הצוות בן ה-27 אלחנדרו טגליאפיטרה, לערוץ טלוויזיה מקומי. "זה אכזרי. כל יום הוא כמו מכה חדשה, אני הרוס", הוסיף.

הסיכויים לאתר כעת ניצולים מהצוללת קלושים עד בלתי אפשריים. מומחים הסבירו כי אם הצוללת נותרה שלמה מתחת לפני הים, היה לצוות מספיק חמצן שיספיק לשבעה עד עשרה ימים בלבד.

בחיל הים הארגנטיני ציינו כי ביום שבו אבד הקשר עם הצוללת, הקברניט דיווח על קצר חשמלי באחד המצברים, זאת עקב מים שחדרו לצוללת. עם זאת הדגישו בחיל הים כי מיד לאחר מכן הודיע הקברניט בעזרת טלפון לווייני כי הבעיה נפתרה.

הרשויות בארגנטינה טענוו כי למרות גילה של הצוללת (כ-37 שנה, שופצה בשנת 2014), כלי השייט היה במצב טוב וזכה לרמת תחזוקה גבוהה.

במהלך החיפושים נקלטו אותות רדיו שעל פי ההערכות הגיעו מהצוללת האבודה אך למרות זאת לא הצליחו הכוחות לאתר את מיקומה של הצוללת.

הצוללת הצבאית הייתה בדרכה מהנקודה הדרומית ביותר של המדינה באושואיה לבסיס הימי במאר דל פלאטה שנמצאת כ-400 ק"מ מדרום לבואנוס איירס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר