המאבק על השבת

שחקני כדורגל נגד החרדים: מאות אלפי צופים יחללו שבת

שחקני הכדורגל המנהלים מאבק נגד הכוונה לאשר - בתמיכת החרדים - את משחקי הכדורגל בשבת, תוקפים את המפלגות החרדיות: "קיבלנו מהם​ סטירת לחי. מאות אלפי הצופים יחללו שבת" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(תמונה: פלאש 90)

המאבק על השבת: ביום חמישי הגיעו למעונו של ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז​ ​שחקני כדורגל, המובילים את המאבק נגד חילולי השבת בכדורגל ותקפו את המפלגות החרדיות: "במשך שנתיים ניהלנו מאבק קשה ומתיש, ולצערנו קיבלנו ​כעת ​סטירת לחי מהמפלגות החרדיות​, נשאר לנו רק גדולי הדור​".

​​הרב בירך את השחקנים על מאבקם למען שמירת השבת והתעניין על ​היקף חילולי השבת והתוצאה של היתר המשחקים בשבת.

השחקנים ביקשו מהרב מאזוז: "בזמנו כשהכותל הופקר לידי הרפורמים, ​כבוד ​הרב יחד עם הגר"ש עמאר​ וגדולי הדור נוספים, זעקו על כך והעניין נבלם, כעת אנחנו מרגישים שהפולטיקאים החרדים הזניחו אותנו, ישבנו איתם מספר פעמים הבטיחו לנו שלא יהיה כזה דבר, והנה זה קורה".

השחקנים סיפרו לגר"מ מאזוז כי הם פנו לנציגי ש"ס ו'יהדות התורה': "אך ברגע האמת, הכל פוליטיקה, הבעיה היא, שהחרדים חושבים שכדורגל זה משהו רק של חילונים, ולא אכפת להם מזה, הם לא יודעים שהיום יש עשרות שחקנים, שהתחזקו ושומרים שבת, שהניסיון הזה עכשיו יכול להפיל אותם, זאת מבלי לדבר על מאות אלפי הצופים, שגם יחללו שבת בעקבות זאת".

לדבריהם: "בפועל אנחנו השחקנים - העובדים, לא רוצים את זה, והייתה לנו ציפייה כי הנציגות החרדית היא זו שתעמוד לצידנו במאבק הזה, ולצערנו התאכזבו, באנו לכאן כעת כי אנחנו מבינים שרק גדולי הדור יכולים לזעוק את הכאב שלנו, ואולי להחזיר את הגלגל אחורה, רגע לפני שכבר לא יתאפשר". ​

הגר"מ מאוז הגיב: "יש לעשות הכל למען שמירת השבת, זו מצוה שעם ישראל מסר נפשו עליה במשך כל הדורות, וצריך להתפלל שכולם יבינו ששבת קודש היא מקור הברכה. לא יתכן שיתנו 'היתר' לדבר כזה".

לדבריו: "כיצד יתכן שדוקא כאן בארץ הקודש כאשר רואים אנשים שמתחננים לשמור שבת, יש פה 'כפיה חילונית' שלא נותנים לאנשים לנוח פעם בשבוע ולהיות עם המשפחה. אנטיוכוס גם נלחם על השבת, ולא הצליח, אף אחד לא יוכל עליכם, אתם תנצחו".

​השחקנים סיפרו לרב כי החתימו כבר שלוש מאות שחקנים שהצטרפו למכתב ​​פנייה לראש הממשלה שלא לאלץ אותם לשחק בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר