סקירת מוצר: מיקרופון אלחוטי מקצועי UHF TRX ADIO X5000

מיקרופונים אלחוטיים שהפתיעו אותנו לטובה בכל הפרמטרים, אומנם לא מהזולים בשוק אך נותנים מענה ואלטרנטיבה מצוינת במחיר, בתמורה, ובאיכות (טכנולוגי, שיווקי)

אסף מגידו | מקודם |
סקירת מוצר: מיקרופון אלחוטי מקצועי. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

היום נדון על סט מיקרופונים אלחוטיים חדשים מבית TRX AUDIO ה X5000, סט של שני מיקרופונים, אגב, ניתן להשיג גם בתצורה זהה עם סט של מדונות אלחוטיות.

בסט זה ישנם כמה אלמנטים מעניינים מאוד שעומדים בשורה אחת עם יצרניות המיקרופונים הטובות והמוכרות בעולם, גובה תדרים אופטימלי ,מעבד סאונד מוצלח, טווח קליטה וכמובן איכות המוצר.

בנוסף ישנם כמה אלמנטים נוספים מעניינים כמו עינית הIR לתיאום המיקרופון עם המקלט, והסוללה הנטענת שאמורה להחזיק זמן ארוך מהרגיל.

היום נבחן את הנתונים של מוצר זה וננסה לעמוד על טיבו ביחס לדרישות כאלה ואחרות, אנו מכירים את TRX AUDIO ועד היום לא התאכזבנו משום רכישה ממוצריה.

בנוסף נוכל לקבוע למי מוצר זה יוכל להתאים באופן אופטימלי , ולמי אולי לא.

מתחילים...

בפתיחת האריזה אנו רואים כרגיל את חוברת ההוראות ודבר השימוש, אחרי שהסרנו את הכיסוי התגלו לפנינו זוג המיקרופונים שלנו שיש לומר שמבחינה עיצובית הם בסטנדרט הגבוה ביותר ,אפשר להניח שהמעצב של TRX AUDIO עבד שעות נוספות כדי להשיג תוצאה זו.

שני המיקרופונים בעלי מסך לתיאור טווח התדר, קבוצת התדר חיווי סוללה וכו', ועינית IR לסנכרון התדר עם המקלט, גם הוא מעוצב בטוב טעם הקווים הכחולים העדינים מזכירים לנו גם את סדרות הרמקולים המוצלחות שלהם,

את החלק הגדול באריזה תופס המקלט והוא נראה עמיד למדי ומקצועי למשעי, בנוסף באריזה שנאי חשמלי למקלט, כבל PL-PL קצר לחיבור הגברה, 4 סוללות נטענות 1200 מילי אמפר (בערך כמו של אייפון GS3)

וכבל טעינה USB2.0 מתפצל עם שני חיבורים לשני המיקרופונים, על המקלט עצמו ישנו חיבור USB שנועד לחיבור המיקרופונים למצב טעינה ,

אחרי בירור מהיר הסתבר שהשימוש מצריך רק סוללה אחת בכל מיקרופון אז למעשה יש לנו סוללה נוספת ספייר למצבי חירום לשני המיקרופונים, דבר שלפי ניסיוני האישי יכול להועיל רבות ,

בנוסף אהבתי מאוד את חיבור USB לטעינת המיקרופונים על המקלט עצמו, ככה תמיד תדע שכולם נמצאים יחד מוכנים לפעולה.

הפעלה ראשונית

אחרי שחיברנו את המקלט לחשמל והכנסנו את הסוללות מיקרופונים הדבר הבא הוא חיבור המקלט להגברה ותיאום התדרים בין המקלט למיקרופון שהוא המשדר, הדלקת המיקרופון דורשת לחיצה ארוכה שמיד אחריה נדלק המסך ומופיעים כל הפרטים הנדרשים לנו, קבוצת תדר, מספר התדר סימון לקליטת IR וחיווי לסוללה.

לפי הוראות היצרן בשימוש ראשוני יש רק ללחוץ על כפתור הIR במקלט והחיבור יתבצע כל מיקרופון בתורו, וראו כי אכן כן החיבור התבצע בשתי שניות בערך בהצלחה יתרה.

הופתעתי מהמהירות שתהליך זה התבצע אז הסתקרנתי ושיניתי שוב את התדר במקלט עצמו להתאמה מחודשת, לחצתי על עינית הIR והתיאום שוב התבצע בצורה מצוינת מהירה וללא תקלות.

יש לומר שאם נשמעים רעשי רקע מסוימים מומלץ לעבור לתדר חדש, ישנו סיכוי גדול שהרעש יחדל, זוהי בעיה ידועה של תדרים לכן מכשירים כאלו בעלי יכולת שינוי תדר פותרים בעיה רצינית מאוד בעולם ההגברה והסאונד.

ההגברה שחיברנו לסט זה היא כיאה גם מבית TRX AUDIO מסדרת X המוצלחת מוצר שבחנו בעבר ואנו יודעים מה לצפות ממנו מבחינת ביצועים, החיבור מתבצע באמצעות מיקסר אך יש אפשרות לחבר ישירות לרמקול אם ברצוננו.

מיד בחיבור הראשוני והגברה מעטה שמים לב לעוצמות שהמיקרופון הזה יכול להגיע, העוצמה ניתנת לשינוי ע"י החוגה על המקלט , בנוסף ניתן גם לנעול את פאנל המקלט אחרי שהגדרנו הכל לפי הצורך.

הסאונד שבוקע מההגברה נקי בהחלט, במצב של שירה הסאונד יציב ואיננו נשבר ומתבקע כמו במיקרופונים אחרים (גם כאלו של חברות ידועות מאוד).

הצלילים הגבוהים נשמעים היטב ואינם צווחניים או צורמניים, בהתאם גם הצלילים הנמוכים יותר נשמעים ברור מאוד ואינם עמומים או נמוכים גם בעוצמתם,

אחרי הקלטה של דיבור ושמיעה חוזרת הסאונד נשמע חד מאוד וברור, רמת סינון הרעשים גבוהה ונדמה שאף רעש חוץ אינו חודר אל הצלילים המיועדים לשמיעה.

דיבור נשמע בצורה מצוינת אך היכולת המיוחדת של מיק זה מגיעה במצב של שירה, ממברנה מיוחדת היושבת בתוך הדיאפרגמה של המיק' נועדה לשמור על יציבות הקול כאשר הוא מגיע אל תוך חרוט המיקרופון עצמו.

יש לומר שלפי מה ששמענו היא עושה עבודה מצוינת, בנוסף יש לציין שהסוללה הנטענת עשתה חייל, ואחרי שעות ממושכות כל יום במשך שבוע של שימוש לפעמים גם סתמי, הסוללה עדיין לא ירדה אפילו ל50%.

בנוסף הטעינה מתבצעת בצורה מהירה מאד באמצעות החיבור הנמצא על המקלט והטעינה אורכת כשעה לטעינה מלאה מ 0 %.

מסקנות

כשהגענו לבחון את מוצר זה הX5000 הנחנו שמדובר במוצר טוב ומקצועי , אך ההפתעה גדלה כשהמוצר התעלה על הציפיות בהרבה, הדבר הראשון שרואים הוא העיצוב וכאן כמו שאמרנו הסטנדרט עלה - העיצוב עתידני עם קווים מושכים, המיקרופון שחור פחםאפור נראה מעולה - אולי הכי טוב שראיתי.

הסאונד היה הכי ברור וחד ששמעתי מזה הרבה זמן, בכל המצבים שבהם ניסינו את מיקרופונים אלו הצלילים גבוהים ונמוכים כאחד פקעו מן ההגברה בצורה אחידה ויציבה והיו נאמנים מאוד למקור וחפים מכל זיוף.

מלאכת התיאום מתבצעת בצורה מהירה ופשוטה מאוד, כל אחד גם מי שאין לו ניסיון בעולם זה יבצע פעולה זו בקלות רבה.

סך הכל מוצר זה עלה על ציפיותינו ואני ממליץ עליו לכל מי שחושב לקנות זוג מיקרופונים אלחוטיים ברמה גבוהה ולא להתפשר על כלום, הTRX X5000 זה המוצר בשבילך.

אם אתה זמר, מופיע, או אפילו באולפן הקלטות, המיקרופון הזה יעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר וייתן את הסאונד הנקי ביותר ששמעתם מזה זמן רב.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר