"דיל פוליטי"

אבי גבאי נגד חוק המרכולים: "כפייה דתית"

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי תוקף את 'חוק המרכולים' שקידם השר אריה דרעי ואומר כי "אנחנו מכבדים את הדת, אך לא מכבדים כפייה דתית שפוגעת באזרחים" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי יוצא בצהריים (ראשון) נגד חוק המרכולים שאושר בממשלה, חוק שקידם השר אריה דרעי, הקובע כי לשר הפנים תינתן סמכות לפסול חוק עזר עירוני המאשר לפתוח מרכולים בשבת.

גבאי אמר לאחר החלטת הממשלה: "גם בנושא פתיחת החנויות בשבת - אנחנו מכבדים את הדת, אך לא מכבדים כפייה דתית שפוגעת באזרחים".

לדבריו: "רשויות מקומיות צריכות לקבל את הסמכות להחליט בעצמן ובהתאם לאופי התושבים שלהן בנוגע לפתיחת חנויות בשבת, תוך התחשבות בתנאי העובדים".

מוקדם יותר הגיב יו"ר 'יש עתיד ח"כ יאיר לפיד להחלטת הממשלה ואמר: "חוק המרכולים עבר בממשלה. עוד חוק מעליב של כפייה דתית בחסות הדיל הפוליטי של נתניהו עם החרדים. שוב מייצרים פילוג במקום דיון אמיתי על השבת הישראלית, נאבק בחוק בכל הכוח".

יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', ח"כ רוברט אילטוב הגיב כי "מדובר פה בהפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה בציבור החילוני המהווה רוב במדינת ישראל. כפי שהודעתי בשבוע שעבר, סיעת 'ישראל ביתנו' תתנגד לחוק במידה ויעלה להצבעה במליאה והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה בזמן ההצבעה".

כפי שדווח מוקדם יותר היום, הממשלה אישרה בישיבתה השבועית את חוק המרכולים אותו קידם השר דרעי. החוק יקבע כי לשר הפנים תינתן הסמכות לפסול חוק עזר עירוני שיתיר פתיחת מרכולים בשבת.

יצויין, כי בניגוד לעמדתו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, חוק המרכולים לא יחול על העיר תל אביב, שם כזכור אישר בג"ץ את פתיחת המרכולים בשבת.

היום, בהצבעה בה אושר החוק בישיבת הממשלה, התנגד שר הביטחון אביגדור ליברמן לחוק, ושר הבינוי יואב גלנט (כולנו) נמנע.

במהלך הישיבה התפתח ויכוח בין ליברמן לדרעי. ליברמן טען שהרצל לא שמר את השבת ואין צורך לכפות שמירת שבת על כל האזרחים, דרעי הגיב לו כי "צאצאי הרצל התנצרו כולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר