רון קוקיא הי"ד

הלווית החייל שנדקר: "לך לדרכך, חבוק בזרועות אלוקיך"

אלפים השתתפו בהלווית החייל שנרצח בפיגוע הדקירה בערד. הוריו ושלושת אחיו של רון בן ה-19 התקשו להיפרד ממנו ונשאו דברי הספד מרגשים: "גוזלי, יהי זכרך ברוך" (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההלוויה הכואבת (צילום: ליהי קרופני, ynet. תמונות: Miriam Alster/Flash90)

סמל רון יצחק קוקיא הי"ד, החייל שנרצח בפיגוע הדקירה בערד בסוף השבוע האחרון, הובא בצהריים (ראשון) למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי קריית שאול בתל אביב.

בהלוויה בה השתפו כ-2000 בני אדם ואלופי צה"ל רוני נומה, אייל זמיר ואהרון חליוה, ספדה אמו של רון: "אהובי, ילד קסום ורגיש, ילד חם, גבר חזק ואיתן שתמיד רצה חיבוק ועוד אחד מאימא, נסיך ומלך, צנום ומרשים, כובש ואהוב. כאילו קיבלת עליך שליחות ותמיד רצית חיבוק ועוד אחד מאימא".

"היום כשנישקתי אותך", היא הוסיפה בבכי, "רציתי לחמם את גופך, ועיניך היו עצומות וכבויות, ולא הצלחתי להחזיק בך. לך לדרכך בני, מלאכים יקבלו את פניך ושטיחי פנים ייפרסו לפניך. לך לדרכך חבוק בזרועות אלוהיך. תודה לעמלים, למחפשי המחבלים הארורים ולתושבי ערד המקסימים. בני, ילדי, גוזלי, יהי זכרך ברוך".

רון קוקיא הי"ד (באדיבות המשפחה)

אביו בועז אמר בהספדו: "רון שלנו חונך לאהוב בני אדם ולכבדם, הן במשפחה והן בחברה, וגם חונך ל'כבדהו וחשדהו', במיוחד כלפי זרים. נראה לי כי רון לא היה מספיק חשדן ביום חמישי בלילה, שבו נרצח על ידי אנשים שפלים אויבי המדינה ואזרחיה. מדינת ישראל, על כלל אזרחיה ומערכותיה, לא עושה מספיק להילחם באויבים החיצוניים והפנימיים שלה אשר פוגעים בה ובאזרחיה. זו מלחמה שיטתית ומתמשכת מול אלו שמפעילים עלינו אלימות ואלו שמחוללים אותה".

"הביטחון האישי והלאומי הם נדבך מרכזי יחד עם ערבות הדדית וההיבט הביטחוני האזרחי והכלכלי. אני קורא במעמד הכואב הזה לכלל האזרחים מכל הדתות והזרמים להיות יותר סבלניים האחד לשני ופחות ביקורתיים, שכל קבוצה תשאף להגיע להיות יחד עם האחרים ולא על חשבונם", הוסיף אביו של רון.

גם אחיו של רון ספדו לו. האח דור אמר: "רון אהוב שלי, האח הקטן הטוב בעולם. הכאב גדול מנשוא והלב נקרע לגזרים. רון תינוק שכל הבית חיכה לו בכיליון עיניים, ואני זוכר את ההתרגשות שאמרו לי שיש לי אח. תינוק יפהפה, תכול עיניים, סקרן ומרבה אור שהרבינו להשתעשע יחדיו. סלח לי שלא הייתי לצידך ביום חמישי להגן עליך בגופי ולהדוף מעליך כל רע. יחד היינו מנצחים הכול".

האחות נוי אמרה: "האח הקטן שלי ושל כולנו, מי האמין שאעמוד ליד ארון הקבורה שלך ואפרד ממך לשלום? פרידה שאני לא מעכלת ולא אעכל עוד זמן רב. אני מתחננת שיעירו אותי מהסיוט הזה. אני חושבת עליך ללא הפסקה ומדמיינת אותך מחייך אליי ועוטף אותי באהבה. תמיד היית ילד וכך לנצח תישאר. אנחנו כבר לא ארבעה אחים, ונשארנו שלושה אבודים".

האחות טל ספדה: "כשמלאו לך 14 שנים הפכתי אותך לדוד לאחיין שזכה בך. אתה הקסם שהפך לגבר חכם, צנוע ורגיש, שובב ופיקח, קסם של גבר שתמיד יישאר תינוק יפהפה שלנו. היום אני מלווה אותך בדרכך האחרונה, משחררת את נשמתך ומנסה לשכנע שאתה בדרך למקום טוב יותר. שמור עלינו מלמעלה, תסביר למלאכים שלידך שעייפנו ושלח לנו כוח להתמודד עם האסון הזה. סלח לנו שלא חיבקנו אותך בנשימותיך האחרונות".

כזכור, במערכת הביטחון חושדים כי המחבלים שביצעו את הפיגוע נמלטו עם נשקו האישי של רון בן ה-19, שהיה לוחם בחטיבת הנח"ל. בשעות שלאחר הפיגוע נפרסו בערד מאות שוטרים במטרה לשלול אפשרות של הסתתרות המחבל באחד ממוסדות העיר. צה"ל אף ערך סריקות נרחבות בכפרים בדרום הר חברון ופרס מחסומים.

רו קוקיא נדקר למוות בעת שהמתין להסעה בסמוך לקניון בערד. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה ביצעו בחייל פעולות החייאה, אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. ה' יקום דמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר