נאום נתניהו

"יום יבוא, המשטר יפול - ונבנה עם איראן שותפות נהדרת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הקליט בסוף השבוע האחרון, טרם המתקפה על הבסיס האיראני בסוריה, נאום מיוחד עבוד משתתפי "פורום סבן" בארה"ב - ששודר היום • צפו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו של נתניהו (צילום: דוברות ראש הממשלה)

משתתפי "פורום סבן", הכינוס היוקרתי של מובילי דעת קהל יהודים ושאינם בארה"ב, שמעו היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהעביר את נאומו בווידאו בסרטון שהקליט מראש.

בין היתר אמר נתניהו, יממה לפני הדיווחים על עוד הפצצה של בסיס איראני בסוריה: "תנו לי לחזור שוב על מדיניות ישראל - לא נאפשר למשטר שנחרץ להשמיד את מדינת היהודים להשיג נשק גרעיני. לא נאפשר למשטר האיראני לבצר עצמו צבאית בסוריה, כפי שהוא רוצה לעשות, כשהמטרה היחידה שלו היא להשמיד את מדינתנו".

ראש הממשלה הוסיף: "יורש העצר של סעודיה (מוחמד בן סלמאן. א.ר.) התייחס לאחרונה למנהיגה הרוחני של איראן כ'היטלר החדש של המזרח התיכון'. כמובן שישנם כמה הבדלים מהותיים בין גרמניה הנאצית והרפובליקה האסלאמית של איראן, אך לשני המשטרים יש שני היבטים משותפים: מחויבות חסרת רחמים לכפות רודנות וטרור, ומחויבות חסרת רחמים לרצח יהודים".

"אני בטוח שכולכם שמעתם את שר החוץ האיראני בעל הלשון החלקלקה מסביר ש'איראן היא מעצמה מתונה שאין בה שנאה כלפי אף אחד'. מר זריף, אמור את זה לעיתונאי שעונה בכלא, אמור את זה לסטודנטים שנורו ברחובות, אמור את זה למאות אלפי הסורים שנהרגו על ידי באי כוחה של איראן, אמור את זה לנוצרים ובהאיים שנמנעת מהם כל חזות של זכויות אדם, אמור את זה ליהודים בארגנטינה שאהוביהם נרצחו בפיגוע במרכז הקהילתי שלהם על ידי המשטר האיראני, אמור את זה לאמריקנים שדרכו על דגלם ושלמדינתם קראו 'השטן הגדול' בלב טהרן, אמור את זה לאבות ואימהות ישראלים שילדיהם נידונו למוות על ידי המנהיגים הפנאטים של איראן".

לדבריו, "אני מדבר לעתים תכופות על איראן, כי אני קורא היסטוריה. כשרודנים קוראים להשמדת עמי – אני מאמין להם. אין לי את המותרות של זלזול באיומיהם ברצח עם. אז תנו לי לחזור שוב על מדיניותה של ישראל - אנו לא נאפשר למשטר הנחוש להשמיד את המדינה היהודית להשיג נשק גרעיני, לא נאפשר למשטר הזה לייצר נוכחות צבאית בסוריה, כפי שהיא מנסה לעשות במטרה לכלות את מדינתנו. אני יודע שאף אחד מכם לא רוצה לראות את המשטר האיראני מתחמש בנשק גרעיני, אבל הסכם הגרעין עם איראן ישאיר את איראן עם היכולת לייצר דלק לארסנל שלם של נשק גרעיני תוך כעשור".

"אני דוחק בכם, בקהילת קובעי המדיניות", הדגיש ראש הממשלה, "לעזור למקבלי ההחלטות בבירות אירופה ובגבעת הקפיטול לנצל את ההזדמנות הזו. כי יום יבוא והמשטר האיראני ייפול – ואז אבות ואימהות איראנים ישמחו ברחובות וישראל תהיה הראשונה בתור לשחזר את היחסים שהיו לה עם איראן ולבנות איתה מחדש שותפות נהדרת. אני מאמין שבעוד 50 או 100 שנה ישראל תתקבל בפתיחות על-ידי שכנותיה הערביות, ולא בהיחבא כמו שנעשה היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר