ירושלים בירת ישראל?

"הנוכחות הפלסטינית בירושלים - כבר אלפי שנים"

בעקבות כוונת הנשיא טראמפ להכריז על ירושלים כבירתה של מדינת היהודים, מביעים הפלסטינים זעם רב, מפזרים איומים על "הצתת מלחמות ואש" - ומספקים גרסה משלהם להיסטוריה (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עריקאת. ארכיון (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

בכיר אש"ף סאיב עריקאת הזהיר היום (ראשון) מפני ההשלכות של הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל.

בימים האחרונים גברו, כזכור, הדיווחים אודות כוונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכריז השבוע - ככל הנראה ביום רביעי - על הכרה אמריקנית שכזו, למרות שהעברת השגרירות בישראל לבירה תמשיך להידחות.

עריקאת הגיב בזעם לכוונה זו, ואמר: "החלטה מעין זו תגרום לחוסר יציבות מסוכן, תבודד את ארצות הברית במערכת הבינלאומית בגלל הפרת החוק הבינלאומי בענין ירושלים ותוציא אותה ממעגל תהליך השלום, שכן היא תוכיח שאין היא ראויה להיות מופקדת על הביטחון והשלום בעולם".

"המדיניות האמריקנית בנושא ירושלים היא בלתי אחראית, ומעודדת באופן ישיר את הכיבוש הקולוניאליסטי אשר יביא לידי הצתת מלחמות ואש הסכסוכים העדתיים והדתיים - שלא יבטאו את האינטרסים הלאומיים של העם האמריקני אלא יפעלו נגדם", ציטטה את עריקאת סוכנות הידיעות הפלסטינית 'וופא'.

הבטחת הבחירות של טראמפ: "ירושלים - בירת הנצח של ישראל" (צילום ארכיון: מתוך "טראמפ כחול-לבן" בפייסבוק)

לדבריו, "הנוכחות והזהות הפלסטינית בירושלים קיימות מזה אלפי שנים, והכנסת מרכיב הדת לסכסוך יפגע ברגשות הנוצרים והמוסלמים ויצית את האזור כולו. על הממשל האמריקני לדבוק בחוק הבינלאומי ובחכמה המדינית כדי להביא לסיום הכיבוש ולהכיר במדינת פלסטין שבירתה ירושלים", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר