"חוסר ראיות מספיקות"

נסגר התיק נגד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי התיק נגד חבר הכנסת מהבית היהודי נסגר בשל היעדר בראיות מספיקות כדי להעמידו לדין. סלומינסקי הכחיש כל העת את הדברים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ניסן סלומינסקי (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע הערב (א') כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי). היועמ"ש אימץ את המלצת פרקליט המדינה שי ניצן לסגור את התיק בשל חוסר ראיות מספיקות.

בתחילת השנה דווח כי מספר נשים התלוננו בפני רבנים על התנהגותו של חבר הכנסת מהבית היהודי, ואלו עימתו את הטענות עם סלומינסקי שטען בתגובה כי מדובר בפרשנות לא נכונה של האירועים.

מאוחר יותר הודיעה המשטרה על חקירתו של ח"כ סלומינסקי בלהב 433 במשך כארבע שעות - זאת באישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

מי שעמד מאחורי הקמת ועדת הרבנים שבדקה את הטענות הוא השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי ששמע על הטענות ונתקל בהכחשות מצד סלומינסקי. בצוות הרבנים שבדק את המקרה היה חבר בין היתר הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת.

ח"כ סלומינסקי הגיב בזמנו לטענות ואמר: "אני מאוד כואב ומצטער על כך. מעולם לא התכוונתי לפגוע באישה או איש ואם אישה כלשהי נעלבה, נפגעה או חשה אי נוחות כתוצאה מהתנהגותי, הרי שאני מתנצל על כך והייתי מתנצל אף בפניה מעומק לבי לו ידעתי מי היא".

היועמ"ש ציין בהודעתו כי מתוך כל הנשים שהעידו, רק שתיים הגישו תלונה במשטרה. עם זאת, בשני המקרים לא הצליחו במשטרה לגבות עדות נוספת מאחת המתלוננות והיא לא התייצבה במועדים שתואמו עמה. בחודש מאי האחרון נחקר סלומינסקי במשך כארבע שעות במשרדי יחידת להב 433.

"משכשלו כל הנסיונות לגבות מהמתלוננת את העדות הנוספת ולערוך עימות, הודיע ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה כי לטעמו, נוכח התנהלותה האמורה של המתלוננת, צפוי קושי בניהול הליך משפטי", כתב מנדלבליט בהחלטתו. "קיים קושי לבחון את טיב גרסאות המעורבים ואת משמעותן".

היועמ"ש ציין גם כי "לאור האמור, אין די בתשתית הראייתית להוכחת המעשים, ויקשה להעדיף – ברמה הנדרשת להגשת כתב אישום – את גרסת המתלוננת על-פני גרסת החשוד, וזאת, בפרט, בהתחשב בחסרים עובדתיים ביחס לאירוע ולאור כך שהמתלוננת לא הגיעה לחקירה נוספת. השלמת החקירה של המתלוננת דרושה להבנת נקודות מרכזיות באירועים הנטענים, ואף נראה כי לאור הפער העובדתי יש מקום לערוך עימות עם החשוד. פעולות אלה היו יכולות לספק תמונה ראייתית שלמה יותר, לצורך קבלת החלטה מושכלת בשאלה האם יש מקום להעמדה לדין".

לסיכום כתב מנדלבליט כי "בנסיבות מכלול הראיות וחוות הדעת, שמהן עלה קושי ראייתי להוכחת האירועים הנטענים, שבגינו אין מקום להמשך ההליכים הפליליים נגד חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, הוא החליט, על דעת פרקליט המדינה, להורות על סגירת התיק נגד חבר הכנסת בעילה של חוסר ראיות מספיקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר