כ-13 שעות של חקירה במשטרה

דוד ביטן לאחר החקירה: "אני לא שוקל להתפטר מהכנסת"

החובות לשוק האפור, קידום מכירת קרקעות עבור בן למשפחת פשע ומאות אלפי שקלים לחשבון בנק של המקורבת - אלו החשדות נגד יו"ר הקואליציה דוד ביטן • הבוקר עוכבו לחקירה 4 נוספים (חדשות)

דוד ביטן לאחר החקירה, אמש (צילום תמונה: Roy Alima/Flash90; צילום וידאו: אבי חי - ynet)

לאחר כ-13 שעות של חקירה במשרדי להב 433 בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, יו"ר הקואליציה, חבר-הכנסת דוד ביטן (הליכוד) מצהיר כי הוא סומך על המשטרה ואינו מתכוון להתפטר מהכנסת.

הבוקר (שני), יממה לאחר עיכובם ומעצרם של 17 איש, עיכבה המשטרה לחקירה ארבעה מעורבים נוספים, אחד מהם הוא בכיר בעיריית תל אביב. יחד איתו עוכבו לחקירה איש נדל"ן ובעלים של קבוצת כדורגל.

"אני סומך על מערכת אכיפת החוק ואני לא מדבר על החקירה ולא תוקף את המשטרה", אמר אמש (ראשון) ביטן לכלי התקשורת עם סיום החקירה. "אני גם לא שוקל להתפטר מהכנסת", הבהיר. ביטן הוסיף ואמר: "עניתי על כל השאלות, אין לי מה להסתיר".

פרקליטו של ביטן, עו"ד אפרים דמרי, אמר כי "מטבע הדברים הוא לא יכול לומר כלום על החקירה. הוא שיתף פעולה באופן מלא, הוא ימשיך לשתף פעולה ואתם בעזרת השם תראו שלא קרה כלום כי אין כלום".

דוד ביטן לאחר החקירה, אמש (צילום: אבי חי - ynet)

במשטרה שבו והבהירו אתמול שוב ושוב כי לחקירה אין קשר לחוק ההמלצות שקידם ביטן וטענו כי החקירה החלה כבר לפני יותר משנה.

לפי החשדות, בשנת 2008 כשדוד ביטן שימש כיו"ר קבוצת הכדורגל בראשון לציון הוא הסתבך עם השוק האפור בגלל הלוואות שלקח עבור הקבוצה ולפי החשד עזר לקדם מכירת קרקעות ב"מתחם האלף" - מתחם בנייה ענק בעיר - לאיש עסקים שלפי החשד היה איש קש שייצג בן למשפחת פשע. איש העסקים ובן משפחת הפשע נעצרו גם הם בפרשה. ביטן חשוד כי קיבל "גב" מהמשפחה כדי שלא יאיימו עליו ובתמורה קידם עבורם את הפרויקטים.

בנוסף, ביטן שהחזיק בתפקיד בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בראשון לציון חשוד כי קידם עניינים של מקורבים על ידי מתן אישורי בנייה. עובד עירייה נעצר בחשד כי הוא היה המתווך בין ביטן למקורבים.

אישה המקורבת מאוד לח"כ בכיר בליכוד חשודה גם היא בפרשה. לפי החשד, ביטן, שחשבונו עוקל, פתח חשבון על שמה של האישה ולשם הועברו הכספים שיועברו לכיסוי החובות. בחקירתה טענה האישה כי לא ניהלה את החשבון.

מעורב נוסף בפרשה הוא ראש העיר דב צור שמעצרו הוארך עד ליום חמישי. צור חשוד כי אפשר מכירת קרקע ליזם שהוא מקורב אליו, כאשר לפי החשד הקרקע עליה נבנה אולם LAGO נקנתה במחיר זול יותר.

בדיון הארכת המעצר של ראש העירייה אמר השופט כי "בחלקים רבים מחקירתו, תשובותיו אינן עולות בקנה אחד עם חומר החקירה בתיק זה בלשון המעטה. לא ניתן להתעלם מהעובדה שישנו חשד שהחשוד עשה לאורך השנים מעשים שנועדו להסתיר את מעשיו, לרבות מעשים הקשורים לחקירה".

הדין גיורא אדרת, טל שפירא ואריאל כפרי המייצגים את צור מסרו בשמו כי הוא מכחיש בתוקף את החשדות. "כל פעילותו של דב צור לאורך השנים הייתה כשרק טובת העיר לנגד עיניו. נושא ניגוד העניינים המיוחס לראש העיר נבחן בזמן אמת על ידי היועצת המשפטית הראשית של העירייה שקבעה בצורה מפורשת בכתב כי לא נפל כל דופי בהתנהלות ראש העיר וכי לא היה במצב של ניגוד עניינים. אנו בטוחים כי הדברים יתבהרו בהמשך הדרך", אמרו עורכי הדין.

המשנה לראש העיר, אייל מושיוב, נעצר גם הוא בחשד לקבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים. גם מעצרו הוארך עד ליום חמישי. מעצרו של הבכיר בארגון הפשיעה הוארך עד ליום חמישי. סניגוריו, עורכי הדין נדיר בראנסי ואורי בר-עוז מסרו בתגובה: "החשוד הכחיש. הוא לא בכיר בארגון פשיעה והוא מכחיש כל קשר עם דוד ביטן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר