230 כלי טיס

ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל האווירי "הגדול ביותר"

צבאות ארצות הברית ודרום קוריאה פתחו הלילה בתרגיל אוויר משותף - הגדול ביותר שנערך אי פעם על ידי שתי המדינות יחד. 230 כלי טיס ו-12 אלף חיילים אמריקנים ישתתפו (עולם)

מטוס F-22 (צילום: שאטרסטוק)

הצבאות של ארצות הברית ודרום קוריאה פתחו הלילה (שני) בתרגיל אוויר משותף - הגדול ביותר שנערך אי פעם על ידי שתי המדינות יחד, זאת על רקע שיגור הטיל הבליסטי הבין-יבשתי על ידי צפון קוריאה.

שמו של התרגיל הוא "Vigilant Ace", הוא צפוי להימשך עד יום שישי וישתתפו בו יותר מ-230 כלי טיס, בהם מטוסי F-22 ומטוסי F-35.

כמו כן ישתתפו בתרגיל יותר מ-12 אלף חיילים אמריקנים, בהם לוחמי מארינס וחיל הים. שמונה בסיסי אוויר אמריקניים ודרום קוריאניים ישמשו את המטוסים.

בדרום קוריאה דווח כי בתרגיל ישתתף גם מפציץ מסוג B-1B אך חיל האוויר האמריקני סירב לאשר את הדיווחים.

הצבא האמריקני מסר לפני תחילת התרגיל כי "התרגיל המשותף נועד לחזק את המוכנות ואת היכולת המבצעית ולהבטיח את שמירת השלום והביטחון בחצי האי הקוריאני.

כזכור, בשבוע שעבר שיגרה צפון קוריאה טיל בליסטי בין יבשתי חדש, "הוואסונג 15", שיכול לדבריה להגיע לכל נקודה בשטח ארה"ב. לפי צפון קוריאה, הטיל הגיע למרחק של כ-950 קילומטריםולגובה של 4,475 קילומטרים ושהה באוויר 53 דקות. "השגנו את מטרתנו ההיסטורית - להפוך למדינה גרעינית", נמסר בהודעת צפון קוריאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר